صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فیلم| آنچه که درباره زندگی شخصی جو بایدن نمی‎دانید

۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰:۴۶
کد خبر: ۷۰۵۷۰۴
زندگی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، از ابعاد مختلفی قابل توجه است.
- «جو بایدن»، چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا که پس از نبرد انتخاباتی با «دونالد ترامپ» پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور اعلام شد، فعالیت سیاسی طولانی داشته است.

بایدن کیست؟

«جوزف آر بایدن جونیور» در سال ۱۹۴۲ در شهر «اسکرانتون» ایالت «پنسیلوانیا» متولد شد.
 
ورشکستگی پدرش که سبب شد از تجارت نفت به فروش خودرو‌های دست دوم تبدیل شود، بر مشکلات وی به عنوان کودکی مبتلا به لکنت زبان افزود.
 
بایدن در نهایت در رشته حقوق از دانشگاه «دِلاوِر» فارغ التحصیل و به عنوان یک وکیل مشغول به کار شد؛ البته دوران تحصیلش چندان آرام طی نشد و تجربه مشروط شدن به دلیل شوخی با مقام‌های دانشگاه را نیز داشت.
 

فعالیت سیاسی

بایدن در سن ۲۹ سالگی به سنا راه یافت و از آن جا روند فعالیت‌های سیاسی وی سرعت و شکل دیگری به خود گرفت.
 
 
[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3009406_899.mp4"]

سودای ریاست جمهوری

بایدن نخستین بار در سال ۱۹۸۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. اما رسوایی سرقت ادبی برای ارائه سخنرانی هایش، رویای ریاست جمهوری اش را از بین برد.
 
وی دومین بار در سال ۲۰۰۸ برای حضور در اتاق بیضی شکل کاخ سفید خیز برداشت، اما نتوانست در برابر «باراک اوباما»‌ی جوان موفق شود و در نهایت به عنوان معوان وی انتخاب شد.
 
در حالی که بایدن پس از مرگ پسرش، با پیشنهاد جدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مواجه شد اما این پیشنهاد را بنا به دلایل حزبی و شخصی رد کرد.

توهین‌های ترامپ

بایدن در طول کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ خود با توهین‌های مختلفی از جانب «دونالد ترامپ» مواجه شد؛ از جمله این توهین‌ها می‌توان به «جو خوابالو»، اشاره کرد.

گاف‌های پی در پی

یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌های بایدن را گاف‌های متعدد وی دانست.
 
دلایل متعددی برای این گاف‌ها و اشتباهات لفظی بایدن ذکر شده که مهم‌ترین آن‌ها لکنت زبان و بیماری آنوریسم است؛ البته وی به دلیل ابتلا به آسم نیز از اعزام به جنگ ویتنام معاف شده بود.
 
 
var player = videojs('player_806127_2996796',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2996796',{},function (data) {}); }));
 
 
از مهم‌ترین گاف‌های وی می‌توان به معرفی خودش به عنوان همسرش، اشتباه در نامیدن پسران مغرور با کلمه پسران فقیر، ... اشاره کرد.

رسوایی جنسی

وی در پی شکایت‌های متعدد با اتهام سوءرفتار جنسی و اعتراض‌ها به رفتارش با زنان، عذرخواهی کرده و گفته که استاندارد‌های رفتار شخصی خود را در پی جنبش «می تو» تغییر داده است.

دلشکستگی‌های شدید

بایدن تنها یک ماه پس از انتخاب به عنوان سناتور در سال ۱۹۷۸، همسر و دختر یک ساله اش را در حادثه‌ای دلخراش از دست داد.
دو پسر بایدن، «بو و هانتر» در این حادثه دچار شکستگی پا و جمجمه شدند که انتظار زنده بودنشان کم بود؛ بایدن خودش در زندگی نامه اش نوشت که در آن زمان به خودکشی نیز فکر کند.
 
 
var player = videojs('player_297610_3008847',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3008847',{},function (data) {}); }));
 
 
در نهایت پس از بهبودی پسرانش، تصمیم به ترک موقعیت خود گرفت که با مخالفت دوستانش منصرف شد اما بودن در کنار خانواده برای وی چنان اهمیت یافت که ۳۰ سال مداوم با قطار ۷۵ دقیقه‌ای برای حضور در محل کارش در واشنگتن به این شهر سفر کرد.
 
بایدن در سال ۱۹۷۷ با همسر دومش ازدواج کرد؛ نتیجه این ازدواج یک دختر است که به مددکاری اجتماعی مشغول است اما این پایان دلشکستگی‌های بایدن نبود و وی با مرگ پسر بزرگش بر اثر سرطان مغز در سال ۲۰۱۵ بحرانی دیگر را تجربه کرد.
 
برخلاف «بو» که در مسیر پیشرفت تا سطح دادستانی کل دلاوِر رسیده بود، هانتر، پسر دیگر بایدن، با رسوایی‌های مالی، اعتیاد و اخلاقی زیادی مواجه است.

دروغ‌های بایدن

بایدن تاکنون دروغ‌های متعددی گفته که لو رفته است.
 
هدف قرار گرفتن در عراق (بعدا معلوم شد که وی در نزدیکی محل درگیری بوده) و دستگیر شدن در زمان سفر به آفریقای جنوبی برای دیدار با «نلسون ماندلا» (بعدا مشخص شد فقط بازداشت شده) از مهم‌ترین دروغ‌هایی هستند که وی گفته است.
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *