پویش آجر به آجر با مشارکت بیش از ۷۰۰ هزار نفر
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این پویش مشارکت داشته اند.
- مهراله رخشانی مهر در بیستمین گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت با مدیران کل نوسازی استانها، با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی از ۱.۵ متر مربع در قبل از انقلاب به ۵.۲ متر مربع رسیده است، اظهار کرد: امروز به مرحلهای رسیدیم که نیازمند توجه بیشتر به حوزه مکان یابی مدارس هستیم و در این راستا اقداماتی را انجام دادیم و براساس تحولات جمعیتی به سراغ موضوع مکان یابی رفته ایم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سامانهای داریم که امکان مکان یابی و ساماندهی مدارس موجود را میدهد، افزود: برای تاسیس مدارس باید اطلاعات فضاهای موجود و در حال بهره برداری همچنین املاک آموزش و پرورش را در اختیار داشته باشیم.
رخشانی مهر ادامه داد: برای حل موضوع گرفتن اطلاعات از سایر دستگاهها اقدامات خوبی انجام دادیم و تفاهم نامهای با شرکت پست امضا کردیم که گام خوبی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در پویش آجر به آجر بیش از ۷۰۰هزار نفر مشارکت داشته اند، اما وضعیت استانها باهم متفاوت است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تشریح بسته تحولی استقرار نظام مکان یابی مدارس اظهار کرد: ساماندهی فضاهای آموزشی، استانداردسازی فرایند مکان یابی و باز تخصیص فضاهای آموزشی متناسب، تخصیص منابع به مناطق نیازمند در راستای ایجاد عدالت آموزشی، برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی بر اساس آمایش جمعیتی و هزینه کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه ساز از جمله اهداف این بسته اجرایی تحولی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سامانهای داریم که امکان مکان یابی و ساماندهی مدارس موجود را میدهد، افزود: برای تاسیس مدارس باید اطلاعات فضاهای موجود و در حال بهره برداری همچنین املاک آموزش و پرورش را در اختیار داشته باشیم.
رخشانی مهر ادامه داد: برای حل موضوع گرفتن اطلاعات از سایر دستگاهها اقدامات خوبی انجام دادیم و تفاهم نامهای با شرکت پست امضا کردیم که گام خوبی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در پویش آجر به آجر بیش از ۷۰۰هزار نفر مشارکت داشته اند، اما وضعیت استانها باهم متفاوت است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تشریح بسته تحولی استقرار نظام مکان یابی مدارس اظهار کرد: ساماندهی فضاهای آموزشی، استانداردسازی فرایند مکان یابی و باز تخصیص فضاهای آموزشی متناسب، تخصیص منابع به مناطق نیازمند در راستای ایجاد عدالت آموزشی، برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی بر اساس آمایش جمعیتی و هزینه کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه ساز از جمله اهداف این بسته اجرایی تحولی است.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *