صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دولت باید هزینه حمل و نقل عمومی را تامین کند

۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸:۰۳
کد خبر: ۷۰۴۶۹۵
زهرا نژادبهرام گفت: ما در مدیریت شهری تهران نتوانستیم آن منابعی را که قرار بود از محل اوراق مشارکت به دست بیاوریم را در اختیار بگیریم. دولت هم در این زمینه خیلی با ما همراهی نکرد.
زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درباره مصوبات شورای شهر در رابطه با مصوبات شورای شهر برای بهبود خدمات شهری به میزان گفت: از مهمترین اقدامات شورای شهر ابلاغ برخی از مفاد مصوب مثلا در منطقه بیست و دو است. ما در شورای شهر توانستیم مصوبه مربوط به این منطقه را بگیریم یا در ارتباط با طرح تفصیلی در حوزه کن و فرحزاد باز این ابلاغ‌ها انجام گرفته است. این موارد همه جزو دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی بود که شهر را تحت فشار قرار می‌داد و خوشبختانه با ظرفیتی که شهرداری از خود نشان داد گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شد.
 
وی ادامه داد: البته عملکرد مدیریت شهری در دوره اخیر نقاط ضعفی هم داشته است. درواقع شاید سرعت پروژه‌ها به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت نبوده باشد. اما نقاط قوت را هم باید دید. از همه مهمتر در بافت‌های فرسوده در این دوره اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.
 
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما ۹ کیلومتر از فضای باز موجود در مناطق ۱۷ و ۱۸ که از محرومترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شوند را به فضای باز اختصاص دادیم. ما فضای سطحی که متعلق به راه آهن تهران-تبریز بود را در اختیار شهروندان قرار دادیم که الان اقدامات اجرایی مربوط به آن در حال انجام شدن است. این برای اولین بار بود که در منطقه بافت فرسوده چنین فضایی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. یا ایجاد میدانگاه امیرکبیر در منطقه چهارده که مردم این منطقه از آن برخوردار شده اند و ادامه آن در منطقه دوازده خواهد بود که آن هم انشاالله کار‌های اجرایی اش انجام می‌شود. البته ایجاد فضای باز منطقه دوازده به محدوده منطقه چهارده به نحوی متصل خواهد شد.
 
بیشتر بخوانید:

نژادبهرام درخصوص به سرانجام نرسیدن برنامه‌ها و طرح‌ها در این دوره از مدیریت شهری تهران گفت: ما در مدیریت شهری تهران نتوانستیم آن منابعی را که قرار بود از محل اوراق مشارکت به دست بیاوریم را در اختیار بگیریم. به خاطر اینکه شهرداری به دلیل بدهی‌هایی که داشته در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است. دولت هم در این زمینه خیلی با ما همراهی نکرد. به این دلیل که شهرداری تهران متحمل بدهی‌های سنگینی شده بود. مبالغ این بدهی‌ها باید تسویه می‌شد تا بانک‌ها بتوانند موارد تضمینی را در اختیار ما قرار بدهند تا بتوانیم اوراق مشارکت را در اختیار بگیریم و در حوزه مترو سرمایه گذاری‌ها را افزایش دهیم.
 
وی ادامه داد: همانطور که برای همه روشن است هزینه حمل و نقل عمومی را دولت باید تامین کند. این یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود. البته بخشی از این هزینه‌ها که مربوط به سال نود و هشت بوده گرفته شده، اما مبالغ مربوط به سال نود و نه هنوز از دولت دریافت نشده است. نکته دیگری که باز یکی از نگرانی‌های عمده ما بوده و همچنان هم به دنبالش هستیم به موضوع توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (تی. او. دی) بر می‌گردد. به نظر من توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی می‌تواند یک ظرفیت بسیار مطلوبی را برای حمل و نقل شهری ایجاد کند. با این برنامه فرصتی فراهم می‌شود برای اینکه بتوانیم از محل درآمد‌هایی که از آنجا حاصل می‌شود خدمات توزیعی بیشتری را برای شهر انجام دهیم. من فکر می‌کنم این هم نکته‌ای قابل تامل است که مدیریت شهری ما باید اهتمام بیشتری در رابطه با آن از خود نشان دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *