اعتراض مسافران مترو کاهش پیدا کرده است/ بلیط مترو، ۵ هزار تومان نمیشود
فرنوش نوبخت گفت: ما به کمکهای بلاعوض نیاز داریم. چون واقعیت این است که شبکه حمل و نقل عمومی به طور کلی هم مترو هم اتوبوسرانی و هم تاکسیرانی خیلی آسیب دیده اند. از یک طرف کرونا به صورت ناخواسته کل مجموعه ما را تحت تاثیر قرار داد.
فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران درخصوص احتمال کاهش سرفاصله حرکتی در خطوط مترو به میزان گفت: ما برای آخر سال بیشتر سعی میکنیم ظرفیتها را حفظ کنیم. اما امکان اینکه قطار اضافه کنیم و کاهش سرفاصلهها را تحت کنترل داشته باشیم فعلا مقدور نیست. درحال حاضر سعی میکنیم همین ظرفیتی که داریم را حفظ کنیم. درحال حاضر سرفاصله سه دقیقهای در خط دو و سه و نیم دقیقهای در خط یک و خط چهار در حال انجام است و سعی میکنیم همین ظرفیت را حفظ کنیم.
وی درباره برنامه ریزیها برای امکانپذیر شدن رعایت فاصله اجتماعی در مترو گفت: ما همچنان با این مشکل کار را ادامه میدهیم و کاری نمیتوانیم بکنیم. از یک طرف نیاز داریم درآمد کسب کنیم، ولی از طرف دیگر حضور بیشتر مسافران باعث کاهش فاصله اجتماعی میشود که این هم برای ما مطلوب نیست.
نوبخت با بیان اینکه انتظار داریم ستاد مقابله با کرونا به قولهایی که داده عمل کند گفت: ما به کمکهای بلاعوض نیاز داریم. چون واقعیت این است که شبکه حمل و نقل عمومی به طور کلی هم مترو هم اتوبوسرانی و هم تاکسیرانی خیلی آسیب دیده اند. از یک طرف کرونا به صورت ناخواسته کل مجموعه ما را تحت تاثیر قرار داد. در کنار این ادامه افزایش قیمت ارز هم ما را تحت تاثیر قرار داد. ما امروز نیاز به کمکهای بلاعوض داریم. چون وام نمیتواند مشکل ما را حل کند. وام نیاز به بازپرداخت دارد. بنابراین همچنان این مساله باعث شده که ما نتوانیم مطالبات پیمانکاران و بیمه و مالیات و بقیه را تامین کنیم و همچنان با همین بدهیها کار را ادامه میدهیم.
نوبخت درباره افزایش رام قطار در خطوط مترو گفت: طی چند سالی که من در این سمت خدمتگزار بوده ام، نوزده قطار اضافه شد و بیست و نه مرحله سرفاصله حرکتی را در خطوط مختلف کاهش دادیم. امروز سرفاصله حرکتی به نحوی کاملا متعادل در همه خطوط انجام میشود. ما امروز با حداکثر ظرفیتی که میتوانیم پیاده کنیم با این ظرفیتها کار را پیش میبریم. امسال سرفاصله خط دو را به سه دقیقه کاهش دادیم و همچنین سرفاصله خط یک و چهار را توانستیم به سه و نیم دقیقه کاهش بدهیم. فعلا شبکه مترو با همین ظرفیت کار میکند. محدودیت سفر وجود دارد و میزان تقاضای مسافر هم بالاست.
نوبخت درباره افزایش رام قطار در خطوط مترو گفت: طی چند سالی که من در این سمت خدمتگزار بوده ام، نوزده قطار اضافه شد و بیست و نه مرحله سرفاصله حرکتی را در خطوط مختلف کاهش دادیم. امروز سرفاصله حرکتی به نحوی کاملا متعادل در همه خطوط انجام میشود. ما امروز با حداکثر ظرفیتی که میتوانیم پیاده کنیم با این ظرفیتها کار را پیش میبریم. امسال سرفاصله خط دو را به سه دقیقه کاهش دادیم و همچنین سرفاصله خط یک و چهار را توانستیم به سه و نیم دقیقه کاهش بدهیم. فعلا شبکه مترو با همین ظرفیت کار میکند. محدودیت سفر وجود دارد و میزان تقاضای مسافر هم بالاست.
بیشتر بخوانید:
مدیر مترو: امکان افزایش ظرفیت وجود ندارد/افتتاح چند ایستگاه در روزهای آتی
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران درحال حاضر ازدحام مسافر در بحث کرونا برای حفظ سلامت شهروندان خیلی مهم است. اما نسبت به قبل میزان اعتراض مسافران کمتر شده است.
نوبخت درباره گمانههای به وجود آمده درمورد افزایش قیمت بلیط مترو به ۵ هزار تومان گفت: افزایش قیمت بلیط به این عدد نمیرسد. اما باید منتظر باشیم که شورای اسلامی شهر تهران عدد قیمت بلیط را اعلام کند. بهتر است از الان ما در این مورد پیش بینی نکنیم تا در بین مردم نگرانی به وجود نیاید. ولی فعلا خبری نیست و این عددها مطرح نمیشود.
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران درحال حاضر ازدحام مسافر در بحث کرونا برای حفظ سلامت شهروندان خیلی مهم است. اما نسبت به قبل میزان اعتراض مسافران کمتر شده است.
نوبخت درباره گمانههای به وجود آمده درمورد افزایش قیمت بلیط مترو به ۵ هزار تومان گفت: افزایش قیمت بلیط به این عدد نمیرسد. اما باید منتظر باشیم که شورای اسلامی شهر تهران عدد قیمت بلیط را اعلام کند. بهتر است از الان ما در این مورد پیش بینی نکنیم تا در بین مردم نگرانی به وجود نیاید. ولی فعلا خبری نیست و این عددها مطرح نمیشود.
وی ادامه داد: چون شورای شهر تهران، شهرداری و فرمانداری همه بحث لزوم ارائه خدمات را مدنظر دارند و ما باید خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم. از یک طرف ما باید بتوانیم از یارانههای دولتی استفاده کنیم. یعنی اینکه ما قیمت بلیط را به نحو متعادل از مردم بگیریم باید از یارانههای دولتی استفاده کنیم تا بتوانیم خودمان هم سرپا بمانیم. به خاطر اینکه این شبکهها هزینه دارند و هزینه هایشان هم سرسام آور است. البته افزایش قیمت ارز باعث میشود ما هم بیشتر هزینه کنیم. اما نرخ بلیط این عددی که مطرح میشود نیست و در آینده نزدیک هم شورای شهر تهران قیمت بلیط را اعلام خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *