صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جلوگیری از انتقال ۲۲ هزار موتور به پارکینگ با اجرای طرح «موتوریار»

۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸:۳۱
کد خبر: ۷۰۳۹۵۷
به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ،از آغاز اجرای طرح موتور یار بیش از ۲۲ هزار موتور به پارکینگ منتقل نشده اند.

- سرهنگ علی همه خانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد امام جواد (ع) گفت: رفتار و تخلفات موتورسواران همیشه دغدغه پلیس بوده و همیشه ما با موتورسواران چالش داشته ایم.

وی بیان داشت: اگر به گذشته بازگردیم و به پنجاه سال قبل برگردیم قانون‌هایی برای تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران وجود داشته است یعنی از دیر باز این موضوع برای پلیس حائز اهمیت بوده است.

سرهنگ همه خانی افزود: نکته مهم در این خصوص اینجا بحث آسیب زا بودن موتورسیکلت است چرا که موتورسوار یکی از آسیب پذیرترین کاربر ترافیکی می‌باشد و امنیت بسیار بسیار کمتری نسبت به دیگر وسایط نقلیه دارد و باید به آمار ۴۴ درصدی تصادفات فوتی تهران اشاره کنیم که به تخلفات موتورسیکلت برمیگردد و این آمار تکان دهند و آمار بالایی می‌باشد.

وی ادامه داد: با اشاره به این آمار می‌توان گفت حدود نیمی از تصادفات فوتی ما در شهر تهران مربوط به موتورسواران است که ۶۳ درصد از تصادفات جرحی ما در تهران نیز مربوط به موتورسواران است و ۳۷ درصد تصادفات این موتورسواران هم در بزرگراه‌ها روی می‌دهد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین افزود: الان همگی اقشار مردم به خاطر حفظ جان و سلامتی خود از ماسک استفاده می‌نمایند و فرهنگ سازی شده است و آمار بالای تصادفات موتورسواران و تخلفات برخی راکبین آن و همگی موارد دست به دست هم داد تا فکر ویژه‌ای در خصوص ارتقای فرهنگ ترافیک در بین موتور سواران نماییم.

همه خانی بیان داشت: آیا این آمار تکان دهنده نیست و آن خانواده‌ای که در منزل چشم انتظار بازگشت عزیز خود است و منتظر پدر خود هستند که به منزل بازگردد، ولی متاسفانه هر تصادفی را که راجع به موتورسیکلت بررسی می‌کنیم باز می‌گردد به عدم استفاده از کلاه ایمنی و تخلفات حادثه ساز متعددی که راکبین انجام می‌دهند.

وی گفت: ماهیچ وقت اعتقاد به این نداریم که همه موتورسواران قانون گریز هستند ما موتور سواران قانون‌مند بسیاری داریم که به قانون احترام می‌گذارند و از آن پیروی می‌کنند و پشت خط ایست می‌ایستند و از چراغ قرمز عبور نمیکنند، ولی متاسفانه برخی موتورسوارن قانون گریز هستند ومرتکب تخلفات می‌شوند و منجر به این ایجاد آمار و ارقام نگران کننده می‌شوند.

همه خانی گفت: فرهنگ به صورت یک پازل است و پلیس یک تکه از این پازل می‌باشد و سایر تکه‌های این پازل دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط هستند و آن‌هایی که در بحث فرهنگ دخیل هستند و تکه بسیار مهم از این پازل که از همه تکه‌ها مهم‌تر است خود شخص است و راکب موتورسیکلت است که همه این تکه باید دست به دست هم دهند تا ارتقا فرهنگ صورت پذیرد و حداقل تلفات را در بحث موتورسیکلت داشته باشیم.

وی افزود: خط قرمز پلیس راهور حفظ جان کاربران ترافیک است و اخیرا با طرحی به نام طرح موتوریار اقدام به فرهنگ سازی کرده ایم که بازخورد‌های خوبی هم تاکنون گرفته ایم تا این لحظه بالغ بر بیست و دو هزار موتور سیکلت در این طرح توقیف نشده اند یعنی ۲۲ هزار دستگاه موتور سیکلت را در محل آموزش داده ایم و به جای اینکه به پراکینگ منتقل شوند در همان محل آموزش داده ایم و از این تعداد به پارکینگ منتقل نشده اند و به آن‌ها پس از آموزش اعلام کرده ایم که به سلامت به منزل بروند.

همه خانی گفت: خانواد‌ها در بحث موتورسواران از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و جامعه هدف ما همین کودکانی هستند که می‌توانند در آینده رانندگانی و کاربران ترافیکی قانون مدار می‌شوند.

وی در خصوص بازخورد زرح موتوریار هم گفت: بازخورد‌هایی که ما از طریق فضای مجازی بسیار مثبت بوده و خود راکبین آموزش دیده در این طرح و سایر شهروندان نیز از اجزای این طرح ابراز رضایت کرده اند.


برچسب ها: راهور موتوریار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *