صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وضعیت اورژانسی بزرگراه آزادگان/ ۲۰ مشکل عمده پر ترافیک ترین بزرگراه پایتخت کدام است؟

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰:۵۶
کد خبر: ۷۰۳۷۳۴
به گفته رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، بزرگراه آزادگان، پر ترافیک ترین بزرگراه پایتخت است که ۲۰ مشکل عمده آن را می توان نام برد.

سرهنگ مصطفی زینی وند مقدم در گفت‌وگو با میزان گفت:بزرگراه آزادگان به طول ۳۶.۴ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین بزرگراه‌های تهران و پر ترافیک‌ترین بزرگراه‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه آزادگان وضعیت خوبی ندارد و نیاز به اقدامات اورژانسی دارد، افزود: این بزرگراه نواقص متعددی دارد که موجب شده تا عبور و مرور در این بزرگراه ایمن نبوده و آمار تصادفات و سوانح ترافیکی آن همچنان نگران کننده باشد.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که بزرگراه آزادگان علی رغم تمامی اقدامات انجام شده، امسال هم از نظر ایمنی ترافیک نمره قبولی نمی‌گیرد، اظهار کرد: پنجاه نفر در یازده ماهه امسال، با  در بزرگراه آزادگان به علت تصادف جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نوزده درصد افزایش  یافته است.

وی افزود: از جمله مشکلات اصلی بزرگراه آزادگان، وضعیت نامناسب گاردریل‌ها، نقص در تابلو و علائم به ویژه تابلو‌های هدایت مسیر، نقص در روکش آسفالت و همچنین عدم روشنایی کافی این بزرگراه است.

۲۰ مشکل عمده بزرگراه آزادگان 

سرهنگ زینی وند با اشاره به مشکلات این بزرگراه بیان کرد:  با توجه به حجم بالای تردد شبانه روزی خودرو‌های سنگین از این محور مواصلاتی، زیر سازی و روسازی آسفالت این بزرگراه با وجود چاله‌ها و حفره‌های متعدد ایجاد شده در سطح راه مناسب نیست.

وی گفت: وضعیت تابلو‌های هدایت مسیر این روز‌های بزرگراه آزادگان با وجود ورودی و خروجی‌های متعدد اصلی و فرعی وضعیت مناسبی ندارد.

 وی با اشاره به اینکه تعداد تصادفات فوتی این بزرگراه بسیار بیشتر از سایر بزرگراه هاست، گفت: علاوه بر اینکه تعداد پل‌های عابر پیاده موجود در این بزرگراه برای استفاده عابرین پیاده کافی نیست، حتی پل‌های موجود جهت عبور از عرض بزرگراه نیز ایمن نیستند.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد:  علت اغلب تصادفات شبانه در بزرگراه آزادگان، نقص سیستم روشنایی به ویژه در کندرو‌های این بزرگراه است. همچنین معضل نقص سیستم روشنایی کندروی مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان در حوزه استحفاظی برق چهاردانگه هنوز متولی ندارد.

سرهنگ زینی وند گفت: در این مسیر، تخلف حادثه ساز سرعت غیر مجاز در کندرو‌های بزرگراه آزادگان بسیار رخ می‌دهد و  دوربین‌های ثبت تخلف مورد نیاز این محور هنوز نصب نشده اند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: با وجود  اینکه این مسیر، پر ترافیک‌ترین بزرگراه کشور است و  علاوه بر کارکرد درون شهری، نقش مهمی در ایجاد ارتباطات فرا منطقه‌ای و کشوری ایفا می‌کند، نیازمند احیاء کندرو‌ها و ایجاد یکپارچگی در تمامی طول مسیر است.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: همچنین عدم آشکار سازی و ایمن سازی ابتدای مسیر‌های جداشونده (جناغی ها) طول بزرگراه آزادگان به عاملی برای افزایش حوادث ترافیکی این محور تبدیل شده است.

سرهنگ زینی وند افزود: یکی از علل اصلی تردد‌های عرضی غیر مجاز عابرین پیاده در بزرگراه آزادگان، وجود کاربری‌های غیر مجاز از جمله شهرک‌های مسکونی ساخته شده و همچنین مراکز خرید و فروش متعدد در اطراف این بزرگراه است.  

این مقام انتظامی درباره نقش شهرداری ادامه داد: کانکس و کانتینر فروشی‌های بسیاری در حاشیه بزرگراه آزادگان حوزه استحفاظی شهرداری منطقه هجده وجود دارند که باید بررسی کرد که آن‌ها دارای مجوز فعالیت هستند؟

وی افزود: سرعت بالای خودرو‌های عبوری در بزرگراه آزادگان برای کارگران شهرداری خطرناک است، اما هنوز شاهد فعالیت نظافت سنتی در این محور هستیم.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: معضل پس زدگی بار ترافیکی در برخی از مقاطع بزرگراه آزادگان از جمله در مسیر شمال به جنوب بعد از پل فتح و مسیر جنوب به شمال قبل از خروجی تهرانسر وجود دارد که با احداث تبادل‌های بین کندرو و تندرو مرتفع می‌شود.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  بیان کرد: متاسفانه اغلب گاردریل‌های طول بزرگراه آزادگان فرسوده هستند.

وی افزود: این بزرگراه دارای نقاط بسیاری است که در زمان بارندگی بار‌ها شاهد آبگرفتگی‌های وسیع در آن هستیم.

سرهنگ زینی وند گفت: موانع سخت و خطر آفرین بسیاری در اطراف بزرگراه آزادگان وجود دارد که نیاز بهسازی و یا جابجایی به خارج از ناحیه عاری از مانع دارند.

وی افزود: برای کاهش طول، زمان سفر، میزان مصرف سوخت و ... نیاز به احداث دوربرگردان‌های غیر همسطح جدید از جمله در مسیر غرب به شرق- محدوده خیابان‌های خلیج و الغدیر است. این مقام انتظامی بیان کرد: از آنجایی که تردد خودرو‌های ترانزیتی و محموله‌های ترافیکی در بزرگراه آزادگان زیاد است، این محور نیاز به احداث پهلوگاه‌های اضطراری و استراحتگاه‌های جدید و مورد نیاز دارد.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  در پایان بیان کرد: آیا با وجود این همه حجم از خرابی و تصادفات در بزرگراه آزادگان، این محور به پایگاه‌هایی برای استقرار دائمی و شبانه روزی پلیس و سایر دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس و آتشنشانی برای امداد رسانی به موقع به حادثه دیدگان نیاز ندارد؟ همچنین آیا تشکیل و راه اندازی گشت‌های خودرویی از سوی شهرداری‌های طول بزرگراه آزادگان برای گشت زنی مدام و مستمر در این بزرگراه جهت کنترل تجهیزات ترافیکی این محور و رفع نقص‌های احتمالی ضروری بنظر نمی‌رسد؟


برچسب ها: راهور آزادگان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *