کنترل قیمتها با ایجاد ارتباط پایدار بین بخش تولید و توزیع گوشت قرمز
بر اساس مصوبات جلسه تنظیم بازار گوشت قرمز شب عید، با حذف دلالان و واسطههای اضافی، و با ایجاد ارتباط پایدار بین حلقههای مختلف تولید، توزیع و عرضه، انتظار میرود در این بازار تعدیل پایدار و مستمر قیمتها اتفاق بیفتد.
- به نقل از وزارت صمت، لزوم تنظیم و کنترل بازار گوشت قرمز به عنوان بخش مهمی از سفره جامعه، یکی از اولویتهای وزارت صمت بوده است.
در همین راستا، شب گذشته جلسهای جهت تنظیم بازار گوشت شب عید، با حضور مسئولان وزارت صمت و نمایندگان مختلف شبکه تولید، توزیع و عرضه برگزار شد.
براساس گزارشات ارائه شده در این جلسه از سوی نماینده تولیدکنندگان دام سنگین، میزان تولید گوشت قرمز در کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و مشکل و محدودیتی از نظر تامین نیاز بازار وجود ندارد.
در همین راستا، شب گذشته جلسهای جهت تنظیم بازار گوشت شب عید، با حضور مسئولان وزارت صمت و نمایندگان مختلف شبکه تولید، توزیع و عرضه برگزار شد.
براساس گزارشات ارائه شده در این جلسه از سوی نماینده تولیدکنندگان دام سنگین، میزان تولید گوشت قرمز در کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و مشکل و محدودیتی از نظر تامین نیاز بازار وجود ندارد.
با توجه به این مطلب، برنامهریزی برای اتصال و ایجاد ارتباط پایدار بین حلقههای مختلف زنجیره گوشت از ابتدای زنجیره در دامداری تا انتهای زنجیره و واحدهای عرضه، جهت کنترل و کاهش قیمت و تنظیم بازار در دستور کار گرفت.
در جلسه برگزار شده، با توجه به گزارشات بخشهای مختلف زنجیره تامین و توزیع گوشت و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه، با تاکید بر حفظ حقوق مصرفکننده، تصمیمات لازم در راستای تدوین یک الگوی پایدار جهت تنظیم بازار گوشت، مطرح شد تا علاوه بر تامین نیاز بازار و حفظ حقوق مصرفکننده، با حمایت از دامدار، در رشد و توسعه تولید نیز تاثیر مثبت داشته باشد.
بر اساس مصوبات این جلسه، مقرر شد، دامداران، تولیدات خود را در اختیار شرکت تعاونی صنعت گوشت کشور قرار داده و پس از کشتار، در مراکزی که مشخص شده، گوشت به واحدهای عرضه و اصناف تحویل داده شود؛ این طرح با حذف دلالان و واسطههای اضافه، موجب کاهش قیمت تمامشده برای مصرفکننده خواهد شد و با افزایش مصرف ناشی از این تعدیل قیمت، پیشبینی میشود موجبات حمایت از تولیدکننده را نیز فراهم کند.
در جلسه برگزار شده، با توجه به گزارشات بخشهای مختلف زنجیره تامین و توزیع گوشت و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه، با تاکید بر حفظ حقوق مصرفکننده، تصمیمات لازم در راستای تدوین یک الگوی پایدار جهت تنظیم بازار گوشت، مطرح شد تا علاوه بر تامین نیاز بازار و حفظ حقوق مصرفکننده، با حمایت از دامدار، در رشد و توسعه تولید نیز تاثیر مثبت داشته باشد.
بر اساس مصوبات این جلسه، مقرر شد، دامداران، تولیدات خود را در اختیار شرکت تعاونی صنعت گوشت کشور قرار داده و پس از کشتار، در مراکزی که مشخص شده، گوشت به واحدهای عرضه و اصناف تحویل داده شود؛ این طرح با حذف دلالان و واسطههای اضافه، موجب کاهش قیمت تمامشده برای مصرفکننده خواهد شد و با افزایش مصرف ناشی از این تعدیل قیمت، پیشبینی میشود موجبات حمایت از تولیدکننده را نیز فراهم کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *