صمدی: «خط فرضی» به اهمیت گفتمان میپردازد/قلق بازی گرفتن از بازیگران خردسال را بلدم
فرنوش صمدی در گفتوگو با ، پیرامون ادامه ساخت سه گانه دروغ در آینده کاری خود گفت: فیلم سینمایی «خط فرضی» اولین ساخته من با مضمون دروغ و پنهان کاری بود، در دو فیلم بعدی هم می خواهم به این مضمون و مشکلاتی که به همراه دارد اشاره کنم، البته تفاوت دوم با این فیلم در آن است که در آن شخصیت مرد دروغ اصلی را می گوید.
وی در همین رابطه ادامه داد: موضوع دروغ و پنهان کاری موضوعی است که همه ما روزانه با آن روبرو می شویم و گاها نمی دانیم که این اتفاق چه تبعات سنگینی را می تواند به همراه داشته باشد، من می خواهم فیلم دومم را هم با حال و هوای خط فرضی و با همین مضمون بسازم.
کارگردان فیلم «خط فرضی» درباره حضور بین المللی این فیلم در جشنواره های خارجی اضافه کرد: شخصا برنامه خاصی برای اکران های بین المللی ندارم زیرا خود اثر مسیرش در سینمای جهان را آغاز کرده است، حال باید دید که در جشنواره های خارجی که این فیلم اکران می شود چه اتفاقی برایش خواهد افتاد. البته بسیاری از این جشنواره ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در آستانه تعطیلی هستند و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.
وی درباره همکاری با بازیگران خردسال اضافه کرد: من قبل از فیلم «خط فرضی» با بازیگران خردسال کار کرده بودم و همیشه این همکاری برایم جذاب است، البته به نظر من کار کردن و بازی گرفتن با بازیگران خردسال و کودک قلق خاص خود را دارد که من فکر می کنم آن را بلدم و این تجربه را از فیلم کوتاهم در این فیلم آورده بودم.
صمدی درباره بازخورد اکران «خط فرضی» در جشنواره فیلم فجر افزود: به واسطه شرایط سخت جشنواره و شیوع کرونا از نزدیک با افرادی که فیلم را دیده اند در ارتباط نبوده ام اما در فضای مجازی دوستان زیادی به من پیام دادند و نکته نظرات خود را درباره فیلم به من اعلام کرده اند.
وی درباره نگاه خود به داستان «خط فرضی» خاطرنشان کرد: حرف من این است که اگر ما آدمها بیشتر حرف بزنیم تمامی مشکلات حل می شوند، ما هرچه اجازه دهیم آدمها خودشان باشند مطمئنا دورغها کمتر خواهد بود. گفتمان مهمترین پیام فیلم «خط فرضی» است، شاید چالش اصلی که در این فیلم ایجاد شده با گفت و گو حل می شد و من می خواهم این تفکر را که به آن معتقدم در جامعه بسط و گسترش دهم.