صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدیران به‌طور روزانه با دانش آموزان خود ارتباط بگیرند

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۰۲۵۵۴
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در شرایط کرونا بیش از گذشته فرصت برای نقش‌آفرینی مدارس وجود دارد، گفت: مدیران مدارس از طریق شبکه شاد به‌طور روزانه با معلمان و دانش آموزان خود ارتباط بگیرند.
- محسن حاجی میرزایی در دوازدهمین ارتباط هفته که با حضور بیش از ۳۵۰۰ نفر از مدیران مدارس استان مازندران در بستر فضای مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: به‌عنوان متولیان اصلی آموزش کشور و مسئولان آماده‌سازی نسل جدید برای زندگی، موظف هستیم برای رسیدن به اهدافی که از سال‌ها قبل در نظام تعلیم و تربیت کشور برنامه‌ریزی‌شده بود، تلاش کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه افزایش وقفه در یادگیری دانش آموزان به آن‌ها بیشتر آسیب می‌رساند، گفت: یادگیری و آموزش تعطیلی شدنی نیست. ارائه آموزش با دوره‌های قبل از کرونا تفاوت کرده، اما مقصد و هدف نظام تعلیم و تربیت تغییر نکرده است و باید برای رسیدن به آن اهداف با نگاهی نو و با استفاده از روش‌های مبتکرانه و خلاقانه ادامه دهیم و به روش‌های جدید بیاندیشیم.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مدیران مدارس موظف هستند از دسترسی تمام دانش آموزان به آموزش اطمینان حاصل کنند. امروز در شرایط پیش‌آمده باید آموزش را در زیست‌بوم جدید ارائه دهیم. در این شرایط با فرصت‌های نو و تازه‌ای مواجه شدیم که به ما فرصت آموختن، یادگیری و کسب تجربیات جدید را خواهد داد. باید هوشمندانه به این شرایط نگاه کنیم و از آن بهره ببریم.

فعالیت‌های نوین آموزش‌وپرورش در شرایط کرونا، در حالت عادی برای اجرا به چندین سال زمان نیاز داشت

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه مدیران مدارس باید از این فرصت برای افزایش ظرفیت و توانمند کردن خود استفاده کنند، گفت: در مدت کوتاهی بعد از شیوع بیماری کرونا، توانستیم جامعه معلمان را با ابزار‌های جدید آموزشی آشنا و با راه‌اندازی شبکه شاد بیش از ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش آموزشی قرار دهیم. در حالت عادی این کار ممکن بود چندین سال طول بکشد، اما در این شرایط در مدت کوتاهی و با همت همکاران توانستیم ظرفیت خود را ارتقاء داده و این کار بزرگ را انجام دهیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت نقش حمایتی خانواده‌ها در موضوع آموزش، تصریح کرد: امروز خانواده‌ها دستیاران مدیران و مدرسه هستند. مدیران مدارس پیوند خود را با معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها تقویت و تلاش کنند نتایج ارزشیابی‌ها را با به‌کارگیری روش‌های خلاقانه به واقعیت نزدیک کنند و بر ارتقای کیفیت آموزش تأکید داشته باشند.

مدیران مدارس از طریق شبکه شاد به‌طور روزانه با معلمان و دانش آموزان خود ارتباط بگیرند

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا بیش از گذشته فرصت برای نقش‌آفرینی مدارس وجود دارد، تصریح کرد: مدرسه پایگاه اصلی نظام تعلیم و تربیت است. سال‌ها تلاش کردیم مدرسه محوری رشد پیدا کند و امروز مدرسه، محور تمام فعالیت‌های آموزشی شده است؛ و باید توان خود را در این زمینه افزایش دهیم.

در شرایط کرونا بیش از گذشته فرصت برای نقش‌آفرینی مدارس وجود دارد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی با تأکید بر اینکه مدیران مدارس برنامه‌ها را هدف‌گذاری کرده و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی و به‌طور دائم آن‌ها را کنترل کنند، گفت: یکی از راه‌های تسهیل در رسیدن به هدف، ارتباط با یکدیگر و رسیدن به درک مشترک از مسئله است. شبکه شاد این امکان را برای مدیران مدارس ایجاد کرده که به طور روزانه با معلمان و دانش آموزان خود بتوانید ارتباط بگیرید. معلمان هم باید به‌طور مستمر از طریق شبکه شاد با خانواده‌ها و دانش آموزان ارتباط داشته و گفتگو کنند تا بتوانیم با حمایت خانواده‌ها کیفیت آموزش را ارتقا دهیم. مدیران مدارس باید از تحقق اهداف یادگیری مطمئن شده و با روش‌های مختلف به این هدف برسند.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *