صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آمریکای کرونازده؛ شکاف اجتماعی و صف‌های طولانی واکسیناسیون

۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۰۰۶۴۳
تاخیر در ارائه واکسن، توزیع آشفته آن، ابهام در دریافت دوز دوم و ناامیدی و هراس از بحران شیوع، خلاصه وضعیت واکسیناسیون کرونایی در کرونازده ترین کشور جهان است.
ثبت بیش از ۴۷۶ هزار مورد مرگ و میر کرونایی و بیش از ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا، سبب شده تا این کشور عنوان کرونازده‌ترین کشور جهان را به خود اختصاص دهد؛ اما واقعیت این روز‌های آمریکا در میانه اجرای واکسیناسیون کرونایی چیست؟
 
«نیویورک تایمز» در گزارشی به توصیف آمریکای کرونازده در انتظار واکسن پرداخته است.
 
گزارش با اشاره به ناامیدی گسترده و حتی در مواردی کینه در میان کسانی که برای دریافت یک دوز واکسن کرونا تلاش می‌کنند، آغاز می‌شود.
 
این گزارش در ادامه آورده است، برای اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌هایی که درصدد دریافت واکسن کرونا هستند، این واکسن مانند خوابی خوش است که نمی‌توانند تصوری درباره دیدنش داشته باشند؛ آنها صبح زود یعنی حدود ۳ بامداد بیدار می‌شوند یا ۱۵۰ مایل رانندگی می‌کنند تا شاید بتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند.
 
مردم آمریکا که این روز‌ها به ایستادن در صف فروشگاه‌های مواد غذایی عادت کرده اند، در صف‌های مقابل بیمارستان‌ها و مراکز فروش واکسن به امید دریافت آن باهم درگیر می‌شوند.
 
تاکنون بخش کوچکی از جمعیت این کشور یعنی حدود ۱۱ درصد یک یا ۲ دوز واکسن دریافت کرده اند؛ دریافت دوز دوم واکسن برای بسیاری از آمریکایی‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
شکاف‌های اجتماعی در آمریکا در پی بروز شیوع کرونا و به ویژه ارائه واکسن این بیماری تعمیق شده است.
 
اما بحث مشترک این روز‌ها در همه مراکز عمومی آمریکا تاخیر در دریافت واکسن است؛ ترس، ناامیدی، عدم اطمینان و خستگی همه گیر شده است.
 
واکسیناسیون کرونایی در آمریکا با واکسن‌های «فایزر» و «مدرنا» در حال انجام است، اما سرعت این روند برخلاف ادعا‌های دولت این کشور همچنان پایین‌تر از نرخ ابتلا و مرگ و میر است.
 
در عین حال بخش عمده‌ای از آمریکایی‌ها به دلیل نگرانی از عوارض واکسن، از دریافت واکسن خودداری می‌کنند.
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *