صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چگونه بازیگر شویم (۳۲۱) /فصل دوم زبان بازیگری

۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵:۰۱
کد خبر: ۷۰۰۵۳۰
بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

فصل دوم زبان بازیگری

پیدایش زبان، سرآغاز تاریخ و عصری نوین در ارتباطات میان انسان‌ها است. با تکامل زبان، فن ارتباطات هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد. از نخستین ادا اشارات و کلماتی که انسان برای ایجاد ارتباط بر زبانرانده تا ارتباطات به معنی امروزی و ارتباط از راه دور با رسانه‌های گروهی، دیداری و نوشتاری، زبان و ساختار آن راه پرفراز و نشیبی را گذرانده است.

پیدایش زبان نوشتاری و به تبع آن، انتقال اندیشه از راه کلمات، موجبات دگرگونی عظیمی در زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، تکنولوژی و حتی سیاسی – اقتصادی شده و جهش عظیم و رو به رشدی را در زمینه‌های ذکر شده داشته است.

هنری سویت می‌گوید: زبان وسیله‌ی بیان عقاید و افکار، با استفاده از اصوات موزون است. شیرازی در فرهنگ محیط در این باره می‌گوید: زبان مجموعه اصواتی است که هرملت، مقصود خود را بیان می‌کند. البته امروزه زبان شناسان زبان را تنها وسیله برای بیان مقصود نمی‌دانند.

هر چند اساسی‌ترین وسیله در این زمینه است. پدیده‌ی زبان در هر مکتب و دیدگاه تعاریف متفاوتی دارد. ناسیونالیسم، زبان را یکی از ارکان اصلی به وجود آمدن ملت و زیربنای آن می‌داند. در فلسفه مارکسیستی زبان ملی اهمیتی را که ناسیونالیسم برای آن قایل است از دست می‌دهد، که آن هم به علت دیدگاه ماتریالیستی و زیربنا بودن اقتصاد در آن.

زبان را می‌توان متشکل از سه دستگاه شامل: صوتی (فونولوژی)، گرامر (دستوری) و واژگان دانست. گرامر نظامی است که بین عناصر معنی دارزبان وجود دارد. دستگاه صوتی، نظامی را شرح می‌دهد که بین عناصر آوایی زبان وجود دارد و دستگاه واژگان عبارت است از مجموعه لغاتی که اهل زبان، در دسترس دارند. دستگاه صوتی و دستوری زبان دستگاه‌هایی سخت به هم بافته اند ودرنتیجه، رخنه در آن‌ها مشکل وتغییرات آن‌ها کندتر است. برعکس، نفوذ در واژگان زبان خیلی ساده و به آسانی صورت می‌گیرد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *