صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چرا برخی شهروندان نمی‌توانند ADSL بگیرند؟

۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۲۹
کد خبر: ۷۰۰۲۱
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان - مدتی است در برخی مناطق و به ویژه در کلان‌شهر تهران، شهروندان برای ثبت‌نام سرویس اینترنت پرسرعت ADSL با مشکلاتی مواجه می‌شوند.
به گزارش به نقل از ایسنا، مدتی است در برخی مناطق و به ویژه در کلان‌شهر تهران، شهروندان برای ثبت‌نام سرویس اینترنت پرسرعت ADSL با مشکلاتی مواجه می‌شوند.
 
برخی مردم طی ماه‌های گذشته در نقاط مختلف استان تهران برای دریافت سرویس ADSL از برخی شرکت‌های ندا با مشکلات متعدد مواجه شده و درنهایت به آنها این‌گونه اعلام می شود که به دلیل پایان یافتن ظرفیت اینترنت خانگی، امکان واگذاری ADSL خانگی به آنها وجود ندارد و این افراد می‌توانند نسبت به دریافت اینترنت شرکتی اقدام کنند. سرویسی که هزینه‌های ماهیانه آن حدود چهار تا پنج برابر اشتراک خانگی است.
 
اما این اتفاق علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم، نوعی احساس عدم اطمینان نیز در فرد ایجاد کرده و موجب می‌شود شهروندان نسبت به عملکرد شرکت‌های PAP و به‌طور کلی ارائه‌کنندگان اینترنت بی‌اعتماد شوند.
 
مدیرعامل یک شرکت اینترنتی  به ارائه‌ی توضیحاتی در این زمینه پرداخته و در پاسخ به مشکلی که گاهی برخی از شهروندان در این خصوص داشته‌اند، یادآور شد: اگر شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت پورت خالی داشته باشند قطعا علاقه بسیاری به واگذاری آن دارند، اما اکنون به واسطه مشکلاتی که با شرکت مخابرات وجود دارد، در حدود 80 درصد از نقاط شهر تهران امکان واگذاری اشتراک جدید وجود ندارد.
 
احمد نخجوانی همچنین اظهار کرد: نکته‌ی دیگر این‌که اکنون در موارد متعدد پیش می‌آید که حتی چند هزار نفر در منطقه‌ای منتظر دریافت سرویس هستند. در چنین شرایطی طبیعی است که اولویت ما با سازمان‌ها و مراکز عمومی که تعداد بیشتری از کاربران را دربر می‌گیرند باشد برهمین اساس ظرفیت ما بدین ترتیب اختصاص پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: حال ممکن است برخی اینگونه تلقی کنند که این اتفاق صرفا به دلیل مسائل تجاری رخ می دهد، اما واقعیت به این شکل نیست و ما به این فکر می کنیم که اگر ظرفیتی وجود دارد بهتر است آن را در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم، بر این اساس حتی اگر کسی بگوید که حاضر است هزینه‌های اشتراک شرکتی را پرداخت کند ما چنین سرویسی را به اشخاص حقیقی واگذار نخواهیم کرد.
 
نخجوانی در پاسخ به این سوال که آیا این مساله به دلیل مشکلات زیرساختی رخ داده، توضیح داد: مشکل فعلی ما بحث کمبود فضای پسیو در مراکز مخابرات است و مشکلی با شرکت ارتباطات زیرساخت نداریم، به عبارت دیگر عمده مشکلات ما مخابراتی است و در خصوص زیرساخت‌ها ما مباحث را پیگیری می‌کنیم تا مسائل با تعامل حل شود اما آنچه اکنون قفل شده و پیش نمی‌رود بحث مخابرات است.
 
مدیر این شرکت اینترنتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره صحبت‌هایی که در ارتباط با شکسته شدن انحصار مخابرات مطرح می‌شود، توضیح داد: ما از برچیده شدن انحصار استقبال می‌کنیم، اما شرایط فعلی پیش آمده برای مخابرات نیز به هیچ عنوان خوشایند ما نیست، چرا که قطعا این اتفاقات به ما نیز آسیب می‌رساند، همین حالا هم به عنوان مثال کیفیت سرویس ما و همچنین پهنای باند آن برای ارائه‌ی خدمات مناسب دچار مشکلاتی شده و فکر می‌کنیم بهترین راه ایجاد تعامل بین تمام ارکان است.
 
نخجوانی در ادامه یادآور شد: قطعا تا زمانی که در حوزه شرکت‌های مخابراتی نوعی ثبات ایجاد نشود ما مشکلات متعددی خواهیم داشت، حال نیز آرزوی ما آن است که با وجود آنکه مخابرات رقیب ما تلقی می‌شود و طی سال‌های گذشته مشکلات متعددی با آن داشته‌ایم مانند مذاکرات هسته‌ای و به قول حافظ "مردی از پرده برون آید و کاری بکند" تا معضل تنشی که اکنون در بازار وجود دارد برطرف شود.

/انتها پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *