صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اجرای طرح کاهش مصرف متادون در زندان‌ها با فعالیت تیم درمانی و پزشک

۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۲
کد خبر: ۶۹۹۱۲
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - ولی نیا با اشاره به اجرای طرح کاهش مصرف متادون در زندان‌های کرمان، گفت: در راستای اجرای این طرح، بیماری‌های پرخطر و نوپدید در داخل زندان‌ها کنترل شده است.
«علی ولی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان در خصوص  اجرای طرح کاهش متادون در زندان‌ها اظهار کرد: طرح متادون، طرحی است که بعد از اجرای آن توانسته‌ایم بیماری‌های پرخطر و نوپدید را کنترل کنیم و تاکنون اثرات بسیار خوبی را هم به همراه داشته است. کسانی که در این طرح قرار دارند به نظر پزشک و با مشورت وی در لیست طرح کاهش مصرف متادون قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به بررسی سابقه اعتیاد مددجویان در این طرح، افزود: سابقه اعتیاد افراد، نوع ماده مخدر مورد مصرف و مدت مصرف افراد در این طرح بررسی می‌شود و فردی که کاندید طرح شود، میزان معین مصرف متادون برایش مشخص می‌شود. افرادی هم که کاندید شرکت در این طرح نشوند، با داروهای مربوط به ترک مواد مخدر دوره خود را شروع می‌کنند.

فعالیت یک تیم درمانی به ازای 200زندانی

مدیرکل زندان‌های استان کرمان تصریح کرد: در پروتکل طرح کاهش مصرف متادون به ازای هر 200نفر یک تیم درمانی متشکل از یک پزشک، بهیار و روانشناس فعالیت می‌کنند.

ولی نیا افزود: این تیم‌ها از نظر میزان مصرف متادون، فعالیت‌های درمانی روی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. میزان مصرف در طرح کاهش مصرف متادون بستگی به نظر پزشک داشته و پرستار مربوطه تیم هم آن راتوزیع می‌کند.

وی از خروج افراد از طرح مصرف متادون در پایان اجرا خبر داد و گفت: روانشناسان هم در این تیم در حال فعالیت هستند و در خروجی فعالیت این تیم  و در روند اجرای این طرح، مددجویان، میزان مصرف متادون را کم می‌کنند و در نهایت هم به آنها کمک می‌شود تا پس از بهبودی از طرح خارج شوند.


فعالیت 40روانشناس در زندان‌های کرمان


مدیرکل زندان‌های استان کرمان اظهار داشت: بعضی از زندانیان با میزان متادون کم شروع می‌کنند و تیم درمانی با آنها کار می‌کنند که در نهایت این افراد هم با اتمام طرح از دوره حذف می‌شوند.

ولی نیا با بیان اینکه در زندان مرکزی کرمان 17روانشناس و در کل استان 40روانشناس از لحاظ روانی بر روی مجموعه کار می‌کنند، تصریح کرد: روانشناسان در مجموعه زندان می توانند نقش مهمی در تغییر رفتار زندانیان ایفا کنند تا وقتی زندانی آزاد می‌شود، بتواند با خانواده و سایر افراد در جامعه به صورت سالم ارتباط برقرار کرده و با توجه به مهارتهایی که در زندان آموخته است، خشم خود را کنترل کند و خواسته های غیر منطقی دیگران را رد کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *