صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پروژه مترو تهران پردیس به تصویب هیئت دولت رسید

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷:۲۷
کد خبر: ۶۹۸۹۹۶
معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب پروژه مترو تهران پردیس در هیئت وزیران خبر داد و گفت: به زودی عملیات اجرایی این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر با احداث دو ایستگاه در مسیر آغاز خواهد شد.

- ایسنا نوشت: حبیب الله طاهرخانی با بیان اینکه، خوشبختانه امروز در جلسه هیئت وزیران پروژه مترو تهران - پردیس به تصویب رسید، اظهار کرد: پیش از این مطالعات طرح انجام و تفاهم نامه احداث مترو با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) امضا شده بود که در انتظار تصویب هیئت دولت بودیم.

وی افزود: به منظور توسعه شبکه قطار حومه‌ای کشور، شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید (به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی) با حفظ مالکیت دولت نسبت به اجرای پروژه احداث قطار برقی شهر جدید پردیس به کلانشهر تهران اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید تصریح کرد: پروژه به طول حدود ۲۵ کیلومتر (دو ایستگاه در مسیر و توقف‌گاه) با برآورد تقریبی ۴۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال (شامل عملیات عمرانی و تجهیزات ثابت) با انعقاد قرارداد واگذاری با شرکت احداث و راه اندازی متروی پردیس به کلانشهر تهران به سهامداری شرکت پترو عمران مهد سازه وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اجرا می‌شود.

به گفته طاهرخانی، افزایش سرعت در جابه‌جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش میزان آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی استان تهران، از دیگر دلایل این تصمیم دولت به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: بر اساس این تصمیم، شرکت طرف قرارداد عهده دار تأمین ۳۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه، تأسیسات جانبی خاص آن تا شروع مرحله بهره‌برداری و تسویه حساب کامل هزینه‌ها خواهد بود، بقیه هزینه‌ها نیز حداقل ۴۰ درصد از منابع مالی داخلی شرکت عمران شهر‌های جدید و تا ۳۰ درصد از محل قانون بودجه سنواتی تأمین خواهد شد.

وی درباره نرخ سود سرمایه‌گذاری این پروژه گفت: نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوران احداث و بهره‌برداری معادل نرخ سود تسهیلات مشارکتی مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه دودرصد در زمان انعقاد قرارداد صورت می‌گیرد و مبلغ آن تا پایان دوره ثابت و قابل افزایش نیست. دوره احداث و مطالعه ٦٠ماه خواهد بود.

 


برچسب ها: مترو تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *