صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

غرفه‌داران مکلف به عرضه محصولات طبق نرخنامه‌های مصوب هستند

۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۶:۰۱
کد خبر: ۶۹۸۸۹۳
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: شهروندانی که حتی یک بار به این مراکز مراجعه کرده باشند، به خوبی آگاهی دارند که هر مشتری می‌تواند به هر تعداد و مقدار از هر نوع محصول که بخواهد، در غرفه‌های میادین سوا کرده و محصولات دستچین شده را طبق نرخنامه مصوب سازمان خریداری نماید.
سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران درباره اینکه تأسیس و ایجاد میادین میوه و تره بار با چه هدفی انجام گرفته به میزان گفت: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، مولود انقلاب شکوهمند اسلامی است. این سازمان، بر اساس مصوبه شورای انقلاب در بهمن ماه سال ۱۳۵۸، زیر نظر شهرداری تهران تشکیل شد. هدف از شکل‌گیری این سازمان، توزیع میوه و تره بار، فرآورده‌های کشاورزی و سایر ارزاق و مایحتاج مورد استفاده عموم مردم و همچنین، کوتاه کردن دست واسطه‌ها از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بود.

وی در خصوص اینکه روند مناسب‌سازی میادین میوه و تره بار در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: تحقق شعار تهران، شهری برای همه، نیازمند ارتقای کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان و ایجاد بستر‌های مناسب است که به این منظور، ۵۰ بازار میوه و تره بار در همین دوره، مورد بازسازی، بهسازی و نوسازی قرار گرفتند تا مطابق نیاز‌های شهروندان و منطبق بر استاندارد‌های روز به فعالیت خود ادامه داده و خدمات خود را در جهت آرامش و رفاه بیشتر شهروندان ارتقاء دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای توسعه میادین میوه و تره بار در دست انجام است و تا به حال چه اقداماتی صورت گرفته گفت: استقبال روزافزون شهروندان از میادین و بازار‌های موجود میوه و تره بار، ضرورت احداث میدان‌ها و بازار‌های جدید را در مناطق مختلف شهر تهران، بیش از پیش نمایان کرد. از این رو، ضرباهنگ توسعه این مراکز در دوره جدید مدیریت شهری سرعت گرفت و ۵۴ بازار تازه میوه و تره بار در محله‌های پرجمعیت و فاقد بازار در دوره اخیر مدیریت شهری ساخته شد.

راد درباره اینکه توزیع محصولات در میادین میوه و تره بار تابع چه شرایطی است گفت: میادین میوه و تره بار همچون همه بازار‌های دیگر تابع قاعده عرضه و تقاضاست، با این قید که فعالیت میادین میوه و تره بار و نظارت سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران بر عملکرد آنها، در کنترل و تعادل بازار مؤثر بوده و از طریق اثرگذاری بر قیمت فرآورده‌های کشاورزی و محصولات غذایی، شرایطی را فراهم آورده تا شهروندان بتوانند با آرامش خیال و اطمینان خاطر، ارزاق و مایحتاج روزانه و هفتگی مورد نیاز خود را با «کیفیت مطلوب» و «قیمت مناسب» از میادین تهیه نمایند.
 
بیشتر بخوانید:

وی درمورد اینکه محصولات استان‌های دیگر چه حجمی از محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار را به خود اختصاص داده گفت: تهران با توجه به جمعیت بالا و گستردگی فراوانی که دارد، مهم‌ترین مرکز تقاضای فرآورده‌های کشاورزی و محصولات غذایی کشور است. عمده محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند، از سایر استان‌های کشور تأمین می‌شود. البته متناسب با فصول مختلف سال و محصولات هر فصل، مناطقی که محصولات مورد نیاز میادین میوه و تره بار از آن‌ها تأمین می‌شود، متفاوت است.

راد در واکنش به اینکه آیا مزیت محصولات میادین میوه و تره بار نسبت به دیگر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها صرفاً به مسئله قیمت مناسب‌تر محدود می‌شود اظهار کرد: خیر، چنانکه پیشتر نیز اشاره شد، محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند، علاوه بر قیمت مناسب از «کیفیت مطلوب» نیز برخوردارند، اما باید توجه داشته باشیم، منظور از «کیفیت مطلوب» عرضه محصولات لوکس و به اصطلاح لاکچری نیست، زیرا عرضه چنین محصولاتی باعث افزایش فاحش قیمت‌ها خواهد شد که این امر با هدف و رسالت ذاتی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در حمایت از طبقه متوسط و اقشار کم‌برخوردار، منافات دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری درمورد گلایه بعضی از شهروندان درباره اینکه محصولات میادین میوه و تره بار را فقط در صورت خرید عمده می‌توان به قیمت نازل خریداری کرد گفت: این نقد اصلاً به میادین میوه و تره بار وارد نیست و شهروندانی که حتی یک بار به این مراکز مراجعه کرده باشند، به خوبی آگاهی دارند که هر مشتری می‌تواند به هر تعداد و مقدار از هر نوع محصول که بخواهد، در غرفه‌های میادین سوا کرده و محصولات دستچین شده را طبق نرخنامه مصوب سازمان خریداری نماید.

وی افزود: اصولاً تمامی غرفه‌داران مکلف به عرضه محصولات طبق نرخنامه‌های مصوب هستند و علاوه بر اینکه این نرخ‌ها از طریق رسانه‌های جمعی، اطلاع‌رسانی می‌شوند و در سایت این سازمان در دسترس عموم شهروندان قرار دارند، مدیران میادین میوه و تره بار نیز بر رعایت دقیق آنها، نظارت مستقیم و مستمر دارند. با وجود عدم امکان تخلف در میادین با توجه به سازوکار‌های نظارتی، از شهروندان درخواست می‌کنیم هرگونه تخلف احتمالی را به سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران با شماره تماس ۱۸۸۸ در میان بگذارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *