صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی مکالمات و رفتار خلبان ترکیش‌ایرلاینز

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰:۰۱
کد خبر: ۶۹۸۳۴۵
وزیر راه و شهرسازی گفت: به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم تا مکالمات خلبان را با برج مراقبت را بررسی کند و از نماینده ترکیش ایرلاینز راجع به این رفتار خلبان توضیح بخواهد.

- ایسنا نوشت: بامداد شنبه هفته جاری شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه همزمان با شنیده شدن آژیر در تهران هواپیمای ترکیش‌ایرلاینز در فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرده است و در پی آن شایعات دیگری در شبکه‌های اجتماعی پر شد، اما دقایقی بعد همه این شایعات تکذیب شده و فرود نیامدن هواپیمای ترکیه‌ای به دلیل آب و هوای نامساعد در فرودگاه امام خمینی (ره) جای آن را گرفت.

در ادامه، اما رفتن خلبان این پرواز خارجی به سمت باکو و ننشستن او در یکی از فرودگاه‌های کشور محل ابهام و سوال شد که البته به گفته تورج دهقان زنگنه - رییس سازمان هواپیمایی کشوری- این رفتار خلبان تخلف نبوده و او بر اساس طرح پروازی اعلام شده اش باکو را به عنوان فرودگاه جایگزین انتخاب کرده است.

محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در این باره گفت: به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم تا مکالمات خلبان را با برج مراقبت را بررسی کند و از نماینده ترکیش ایرلاینز راجع به این رفتار خلبان توضیح بخواهد چرا که این پرواز در ایران انجام شده و می‌توانست فرودگاه جایگزین خلبان فرودگاه اصفهان باشد.

وی افزود: مهمتر از این مسئله این است که همزمان با ننشستن هواپیمای ترکیه‌ای در فرودگاه امام خمینی (ره)، هواپیمای ایران ایر در همین فرودگاه به زمین می‌نشیند و دید باند فرودگاه نیز در آن زمان ۵۰۰۰ متر بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از سوی دیگر برج مراقبت نیز به خلبان دسترسی داده که در باند می‌تواند فرود بیاید، اما اینکه خلبان با قوانین ایران در این زمینه آشنایی نداشته است و حاشیه‌هایی که پیرامون آن در فضای مجازی و رسانه‌ها و تلویزیون‌های خارجی توسط دشمن راه افتاده است، باید این‌ها برررسی شود و ترکیش ایرلاینز در این رابطه توضیح بخواهد.

اسلامی تاکید کرد: که بر اساس قانون خلبان اختیار دارد و می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام فرودگاه را به عنوان فرودگاه جایگزین یا کمکی انتخاب کند، اما حادثه یا شرایط خاص و غیر عادی در ایران نبوده است و بنابراین باید بابت انجام این نوع اقدام و تصمیم گیری‌اش توضیح بدهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *