صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آمریکا؛ لغو پی در پی دستور‌های ترامپ، طوفان و برف در شمال شرق

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲:۳۲
کد خبر: ۶۹۸۲۸۵
جو بایدن در ۱۳ روز نخست کاری خود تعداد زیادی از دستورات دونالد ترامپ را لغو کرده است.
آمریکا در این روز‌ها علاوه بر مشاجرات حزبی و سیاسی با مشکلاتی مانند شیوع مهارناپذیر بیماری «کرونا» و بروز طوفان مواجه است. «جو بایدن» نیز یکی پس از دیگری دستورات «دونالد ترامپ» را لغو می‌کند.
 
به گزارش «آکسیوس، هیل و اسپوتنیک»، مهم‌ترین خبر‌ها و روی داد‌های آمریکا در ساعات گذشته عبارتند از:
 
- درخواست بایدن از دیوان عالی آمریکا: رییس جمهور جدید آمریکا از دیوان عالی این کشور خواست پرونده‌های مهاجرتی دوره ترامپ را لغو کند.
 
- آغاز تحقیقات در مورد حادثه سوءرفتار با کودک ۹ ساله: تحقیقات از افسر پلیسی که به یک دختربچه ۹ ساله دستبند زده و به صورتش اسپری فلفل زد، آغاز شد. این موضوع انتقاد‌های زیادی را علیه پلیس برانگیخت.

- پایان معافیت تعرفه گمرکی امارات: کاخ سفید اعلام کرد به معافیت گمرکی واردات آلومینیوم از امارات پایان می‌دهد.
 
- تداوم حمایت آمریکا از اوکراین: «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، به وی اطمینان داد که حمایت واشنگتن از کیِف ادامه می‌یابد.
 
- بایدن وقت فکر کردن به ترامپ را ندارد: «جن پسکی»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد فضای بهتر برای بایدن به دلیل عدم حضور ترامپ در توییتر، گفت «رییس جمهور فرصت فکر کردن به ترامپ را ندارد؛ شاید عجیب باشد، اما ما به ندرت درباره او صحبت می‌کنیم.»
 
- پایان شایعه طلاق ترامپ: در حالی که رسانه‌ها مدعی بودند «ملانیا» ترامپ برای جدایی از همسرش منتظر پایان دوره ریاست جمهوری اوست، این دو برای زندگی با هم به ایالت «فلوریدا» رفته اند و به گفته افراد نزدیک برنامه‌ای برای جدایی ندارند.
- طوفان در شمال شرق آمریکا: زندگی ۷۰ میلیون آمریکایی در شمال شرق آمریکا از دیروز تحت تاثیر بارش شدید برف و طوفان قرار گرفته است.
 
این شرایط سبب تعطیلی موقت مراکز واکسیناسیون کرونایی و اختلال در حمل و نقل عمومی و خدمات دهی ایستگاه‌های مترو در «ماساچوست»، «کانیتیکت» و «نیویورک» شد.
 
صد‌ها پرواز در نیویورک، «فیلادلفیا» و «بوستون» لغو شده یا به تاخیر افتادند. ضمن این که سه نفر در «پنسیلوانیا» جان خود را بر اثر طوفان از دست دادند.
 
فرماندار نیویورک از مردم خواست از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند.
 
- جنگ تجاری ترامپ علیه چین از هر لحاظ یک شکست بود: دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، جنگ تجاری ترامپ علیه چین را از هر لحاظ شکستی بزرگ توصیف کرد.
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *