جزئیات مشارکت محیط زیست با آموزش و پرورش
مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست گفت: شناساندن مضامین محیط زیستی به جامعه، کار بزرگ است؛ این آموزش و مشارکتها در کتب درسی دانش آموزان یرای آموزش جهت حفظ محیط زیست گنجانده شده است.
ژیلا مهدی آقایی، مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست در رابطه با همکاری، هماهنگی و مشارکت مردم در راستای حفظ محیط زیست به میزان گفت: وظیفه کلیدی معاونت آموزش و مشارکتهای مردمی، در حوزه آموزش و ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست است، واین آموزشهای همگانی در دو دسته رسمی و غیر رسمی قرار میگیرند، درحوزه آموزشهای همگانی رسمی با هماهنگی و همکاریهای صورت گرفته با برخی ارگانها بوده است.
مهدی آقایی ادامه داد: ارگانهایی از قبیل وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم بهزیستی همکاریهای رسمی داریم، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست رکن اساسی سعادت و رشد جوامع است و توجه به آن به خصوص در دوران مدرسه بسیار ضروری است.
وی توضیح داد: نسبت به ورود مطالب محیط زیستی در کتب درسی پایههای مختلف، تدوین کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم و همچنین در تعامل با دانشگاه علوم بهزیستی برای مقطع پیش دبستان، کتابهای آموزشی ویژه مربیان و اولیاء پیش دبستانیها و تولید محتوای ویژه پیش دبستانیها اقدامات خوبی صورت گرفته است، و درحوزه غیررسمی نیز؛ آموزش محیط زیستی مخاطبان اجتماعی موثر و جوامع محلی به ویژه با همکاری تشکلهای محیط زیستی توسط سازمان و ادارات تابعه انجام میشود، هرچند هنوز تا رسیدن به آموزشهایی که بتواند به مشارکت موثر و مستمر بیانجامد، فاصله داریم.
مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست افزود: تقویت و بهبود برنامههای آموزش فنی و حرفهای متناسب با اهداف محیط استفاده و ظرفیت سازی برای رشد کمی و توسعه کیفی تشکلهای دانش آموزی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار و همچنین استفاده از توانمندی دانش آموزان به عنوان محیط یار را از جمله مهمترین اقدامات آموزش و پرورش و محیط زیست است.
مهدی آقایی ادامه داد: ارگانهایی از قبیل وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم بهزیستی همکاریهای رسمی داریم، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست رکن اساسی سعادت و رشد جوامع است و توجه به آن به خصوص در دوران مدرسه بسیار ضروری است.
وی توضیح داد: نسبت به ورود مطالب محیط زیستی در کتب درسی پایههای مختلف، تدوین کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم و همچنین در تعامل با دانشگاه علوم بهزیستی برای مقطع پیش دبستان، کتابهای آموزشی ویژه مربیان و اولیاء پیش دبستانیها و تولید محتوای ویژه پیش دبستانیها اقدامات خوبی صورت گرفته است، و درحوزه غیررسمی نیز؛ آموزش محیط زیستی مخاطبان اجتماعی موثر و جوامع محلی به ویژه با همکاری تشکلهای محیط زیستی توسط سازمان و ادارات تابعه انجام میشود، هرچند هنوز تا رسیدن به آموزشهایی که بتواند به مشارکت موثر و مستمر بیانجامد، فاصله داریم.
مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست افزود: تقویت و بهبود برنامههای آموزش فنی و حرفهای متناسب با اهداف محیط استفاده و ظرفیت سازی برای رشد کمی و توسعه کیفی تشکلهای دانش آموزی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار و همچنین استفاده از توانمندی دانش آموزان به عنوان محیط یار را از جمله مهمترین اقدامات آموزش و پرورش و محیط زیست است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *