افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارض طرح ترافیک سال ۱۴۰۰
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آراء افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارض طرح ترافیک و افزایش ۵۰ درصدی نرخ عوارض ساختمانی را به تصویب رساندند.
- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و هشتمین جلسه این شورا بررسی نرخ عوارض طرح ترافیک و عوارض ساختمانی را برای سال آینده در دستور کار داشتند که در همین راستا محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: نرخ پایه عوارض برای سال آینده از سوی شهرداری ۲۰ درصد در نظر گرفته شده بود که کمیسیونهای تخصصی این نرخ را به ۲۵ درصد افزایش دادند. بر این اساس نرخ پایه عوارض از ۲۸ هزار و ۸۰۰ به ۳۵ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
وی افزود: افزایش بهای خدمات صدور مجوز تردد نیز از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافت. در پایان مادههای این لایحه اضافه شده است که تبصرههای این لایحه مطابق با تصویب سال ۹۹ و اصلاحات بعدی به قوت خود باقی است. در این لایحه، مصوبه شماره ۵۶ شورای ترافیک که بر اساس آن، ورود کامیونهای حمل سوخت و آرد رایگان بوده است، همچنان رایگان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در این لایحه ۴۰ درصد به امر نوسازی حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است افزود:این رقم هر ساله در نظر گرفته میشد، اما از سوی شهرداری به سازمان حمل و نقل عمومی اختصاص نمییافت که در لایحه امسال، سهم ۴۰ درصد از محل عوارض طرح ترافیک، به طور مستقیم به حساب سازمان حمل و نقل واریز میشود.
در ادامه این جلسه، احمد مسجدجامعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با افزایش نرخ محدوده طرح ترافیک گفت: لازم اســـت ما از همان نخست بودجه را درست تدوین میکردیم نه اینکه برای تحقق آن مجددا از لحاظ اقتصادی به مردم فشار بیاوریم. برخیها به دنبال تحقق بودجه هستند، اما اینکه بودجه محقق نمیشود مشکل مردم نیست.
وی افزود: افزایش بهای خدمات صدور مجوز تردد نیز از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافت. در پایان مادههای این لایحه اضافه شده است که تبصرههای این لایحه مطابق با تصویب سال ۹۹ و اصلاحات بعدی به قوت خود باقی است. در این لایحه، مصوبه شماره ۵۶ شورای ترافیک که بر اساس آن، ورود کامیونهای حمل سوخت و آرد رایگان بوده است، همچنان رایگان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در این لایحه ۴۰ درصد به امر نوسازی حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است افزود:این رقم هر ساله در نظر گرفته میشد، اما از سوی شهرداری به سازمان حمل و نقل عمومی اختصاص نمییافت که در لایحه امسال، سهم ۴۰ درصد از محل عوارض طرح ترافیک، به طور مستقیم به حساب سازمان حمل و نقل واریز میشود.
در ادامه این جلسه، احمد مسجدجامعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با افزایش نرخ محدوده طرح ترافیک گفت: لازم اســـت ما از همان نخست بودجه را درست تدوین میکردیم نه اینکه برای تحقق آن مجددا از لحاظ اقتصادی به مردم فشار بیاوریم. برخیها به دنبال تحقق بودجه هستند، اما اینکه بودجه محقق نمیشود مشکل مردم نیست.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *