صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

توسعه صنعت پوشاک و کفش با تکمیل زنجیره ارزش

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۲۵۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش و طراحی برند ملی در صنعت پوشاک و کفش گفت: فعالان این عرصه از کار انفرادی باید به کار جمعی برسند، ولی در حوزه محصول نهایی با هم رقابت کنند.
- بنا به اعلام شاتا، مهدی صادقی‌نیارکی با تشریح سیاست‌های کلان صنعتی برای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای در ۴ گروه اولویت‌دار، شامل آشامیدنی و غذایی، نساجی، پوشاک و کیف و کفش، گوهر سنگ‌ها و لوازم خانگی گفت: در صنعت لوازم خانگی چند برند بزرگ را شناسایی کرده و از آن‌ها خواستیم با برنامه ریزی برای تجمیع تقاضا در زنجیره تامین، سبد محصول با استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع پایین دستی ارائه دهند، همچنین صنایع شاخص در بخش غذایی وآشامیدنی نیز در کنار یکدیگر سند توسعه‌ای طراحی خواهند کرد بر روی موضوعات کلیدی نظیر پخش هیبریدی در حوزه صنایع غذایی، تامین مواد اولیه و... برنامه ریزی خواهند کرد.
 
معاون امور صنایع وزارت صمت، در ادامه به تشریح مراحل زنجیره ارزش در صنعت پوشاک و کفش پرداخت و گفت: برای ارتقاء وضعیت این صنعت ضروری است توسعه صادرات با تجمیع چندین برند مشترک برنامه ریزی شود؛ در مرحله اول زنجیره ارزش که تامین مواد اولیه قراردارد، بزرگان این صنعت می‌توانند با جمع‌بندی تقاضا، مواد اولیه این زنجیره را به صورت تجمیعی تولید کنند و در اختیار سایر واحد‌های صنعتی قراردهند.

وی افزود: در مراحل بعدی زنجیره ارزش نیز می‌توان در کنار یکدیگر از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد و در نهایت هم رقابتی با تشکیل چند برند مشترک از مجموعه شرکت‌های حوزه پوشاک و کفش شکل بگیرد.
 
بیشتر بخوانید:
 
معاون امور صنایع وزارت صمت بر ضرورت برنامه ریزی متناسب با ظرفیت‌های موجود در سه بخش توسعه بازار داخلی، خارجی وارتقاء توانمندی‌های نیروی شاغل در این صنعت با همکاری تشکل‌های تخصصی و صنایع پیشران تاکید کرد و گفت: تشکیل مگا‌پروژه در صنعت پوشاک و کفش با هدف تجمیع تقاضا و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد چند برند ملی یکی از اهداف برگزاری این نشست‌های راهبردی است؛ فعالان این عرصه از کار انفرادی باید به کار جمعی برسند، ولی در حوزه محصول نهایی با هم رقابت کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان رسوخ فناوری در این صنعت و بهره‌مندی از صنایع دانش‌بنیان را مستلزم تجمیع تقاضا درکل زنجیره برشمرد و افزود: در حوزه آی‌تی و فناوری‌های نوین باید به صورت مجموعه‌ای و تجمیعی سرمایه‌گذاری شود دولت در مقام تسهیل‌گری و تنظیم‌گری در این حوزه ورود می‌کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *