صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مهدی حسن‌زاده: ۵۰۰ فعال حوزوی و دانشگاهی پاسخگوی سوالات دینی زائران هستند

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷:۰۵
کد خبر: ۶۹۵۲۴۹
رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: این اداره با استفاده از ظرفیت علمی بیش از ۵۰۰ نفر از فضلای حوزه علمیه و دانشگاه از سراسر کشور، به خدمت‌رسانی در حوزه معرفت افزایی دینی و رفع شبهات و مشکلات زائران آستان ملکوتی حضرت امام رضا (ع) می‌پردازد.

- طبق اعلام آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسن‌زاده با اشاره به اینکه پاسخگویی به سؤالات دینی زائران یکی از دغدغه‌های مهم معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است، گفت: با توجه به ضرورت وجود مکانی مطمئن برای پیگیری مسائل و مشکلات دینی زائران حرم مطهر رضوی در حوزه‌های احکام، اعتقادات و اخلاقیات، اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، از دهه ۸۰ شمسی تاکنون این ماموریت را بر عهده داشته و با وجود فراز و فرودهایی، حرکت رو به رشدی داشته است.

***خدمت رسانی به زائران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

وی ابراز کرد: در سال جاری و با توجه به محدودیت‌هایی که به منظور پیشگیری از گسترش ویروس منحوس کرونا در همه جای کشور وضع شد، آستان قدس رضوی نیز به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائرین امام مهربانی‌ها خود را متعهد به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا کرد که از جمله نتایج آن کاهش محسوس برخی فعالیت‌های فرهنگی و رفاهی بود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ادامه داد: در عین حال با تلاش خدمتگزاران حضرت امام رضا (ع) این اداره موفق شد که از ابتدای سال جاری تا پایان فصل پاییز، با اقدامی ابتکاری حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت پاسخگوی چهره به چهره موسوم به طرح «طبیب دوار» را برگزار کند.

وی افزود: در این روز‌های کرونایی، با تنوع بخشی به فعالیت‌های حضوری، این اداره توفیق ارائه قریب به ۳۴ هزار نفر ساعت پاسخگویی حضوری به زائرین گرامی در قالب میز‌های خدمت در فضا‌های آزاد و غیر مسقف، دفاتر پاسخگویی و ... را یافت و همچنین با گسترش خدمات غیر حضوری در مدت زمان مشابه، این اداره از طریق سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰-۰۵۱ و نیز سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰ پاسخگوی بیش از ۱۸۰ هزار سوال مخاطبان خود بود.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق، در بحث راهنمایی و مشاوره دینی اعتقادی به مخاطبین نیز به شیوه‌های گوناگون حدود ۸ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت خدمت‌رسانی به زائرین حضرت امام رضا (ع) ارائه شده است.

وی یادآور شد: با توجه به بهبود وضعیت کرونا در مشهد مقدس و ارائه برخی مجوزها، برنامه‌های پرسمان دینی و حلقه‌های معرفت نیز به زودی در فضا‌های غیر مسقف حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *