صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

احمدی: پیست چوبی همچنان رویای دوچرخه‌سواران ایران است/ با بودجه فدراسیون فقط ۱۰ دوچرخه می‌توان خرید

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱:۰۲
کد خبر: ۶۹۴۳۹۷
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری ایران گفت: هنوز درصدی از بودجه ۹۸ را به حساب ما واریز نکرده‌اند و حتی از بودجه سال ۹۹ هم ۵۰ درصد بیشتر نگرفته‌ایم.

علیرضا احمدی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص تاثیری که بیماری کرونا بر برگزاری اردو‌ها و مسابقات رشته دوچرخه سواری گذاشته، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشواری که بیماری کرونا در ایران و جهان به وجود آورده حدود یک سال تمامی مسابقات و اردو‌های تیم ملی در رده‌های سنی مختلف تعطیل بود، اما خوشبختانه توانستیم اردو‌ها را با بهبود نسبی شرایط برگزار کنیم. در حال حاضر اردوی تیم استقامت در رده بزرگسالان، جوانان و بانوان آغاز شده و هفته آینده قرار است اردوی تیم سرعت در رده سنی بزرگسالان، امید، جوانان و همچنین بخش بانوان و به احتمال زیاد به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

وی درمورد سطح کیفی رقابت‌های لیگ دوچرخه‌سواری خاطرنشان کرد: خوشبختانه جزو اولین فدراسیون‌هایی بودیم که مسابقات لیگ را برگزار کردیم. با توجه به مدت زمان کوتاهی که به خاطر کرونا در اختیار داشتیم تنها توانستیم دو مرحله در بخش جاده و یک مرحله در بخش پیست لیگ را برگزار کنیم، زیرا در رشته دوچرخه سواری باید مسابقات یک فصل نهایتا تا پایان همان سال میلادی به پایان برسد و باتوجه به این زمان محدود فقط موفق به برگزاری این رقابت‌ها شدیم. البته سطح کیفی لیگ خوب و راضی کننده بود. از طرفی، چون رکابزنان یک سالی بود مسابقه نداده بودند برای شناسایی نفرات منتخب برای حضور در تیم ملی ناچار به برگزاری لیگ حتی در حد چند مرحله بودیم.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری درباره سرپرستی افشین داوری در این فدراسیون و پایان دوره ریاست خسرو قمری، تصریح کرد: در روز‌های گذشته جلساتی با داوری داشته‌ایم و بسیار خوشحالیم که یک مدیر ورزشی سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفته است. در نشست‌هایی که داشتیم برنامه‌ها و اهداف تیم ملی در رده‌های مختلف سنی و در دو بخش مردان و بانوان را به اطلاع سرپرست فدراسیون رساندیم و تنها موردی که حتی خود افشین داوری هم به آن اشاره داشت بحث تامین مالی اردو‌ها و اعزام‌ها است که امیدواریم با روابط خوبی که داوری با مسئولان در وزارت ورزش و دیگر نهاد‌ها دارد بتواند منابع مالی خوبی به دوچرخه سواری تزریق کند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی باید منتظر احداث پیست چوبی دوچرخه سواری در ایران بمانیم، اظهار داشت: در ابتدا باید تاکید کنم که هزینه احداث پیست چوبی استاندارد و در سطح جهانی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است. اصلا احداث این چنین پیستی جزو وظایف فدراسیون نیست و همانند احداث استادیوم‌ها و سالن‌ها جزو وظایف وزارت ورزش و دولت است. ۲۰ سال پیش که در تیم ملی بودم بحث احداث پیست چوبی بود و به نظرم مسائل پیرامون احداث پیست چوبی به ۳۰ سال پیش بازمی‌گردد، اما هر رییس فدراسیونی پیگیری آن را به رییس بعدی موکول می‌کند. پیست چوبی رویای دوچرخه سواران ایرانی بوده، هست و خواهد ماند.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری با انتقاد از بودجه کم فدراسیون به نسبت هزینه‌های بالای تجهیزات و امکانات این رشته اظهار کرد: در گرفتن نتایج در رشته‌ای مانند دوچرخه سواری امکانات و تجهیزات حرف اول را می‌زند. برای مثال بودجه فدراسیون حدود ۳.۵ میلیارد تومان است و در عوض قیمت یک دوجرخه عالی و حرفه‌ای بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون است و این یعنی بودجه فدراسیون تنها معادل با خرید ۱۰ دستگاه دوچرخه می‌شود و حالا شما هزینه‌ها اعزام و دیگر مسائل را هم درنظر بگیرید. هنوز درصدی از بودجه ۹۸ را به حساب ما واریز نکرده‌اند و حتی از بودجه سال ۹۹ هم ۵۰ درصد بیشتر نگرفته‌ایم.
 
احمدی در پایان درمود علت ضعف دوچرخه‌سواری ایران در کسب مدال در رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی به نسبت دهه گذشته گفت: همان بحث بودجه و امکانات و از طرفی دیگر نوسانات ارز و بالارفتن قیمت دلار در چند سال گذشته در گرفتن نتایج ضعیف‌تر نقش اصلی را داشته است. در سال‌های قبل با ۲۰ هزار دلار تیم‌های باشگاهی ایران در مسابقات حاضر می‌شدند چراکه این پول به نسبت قیمت دلار در چهار - پنج سال قبل چیزی حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان می‌شد، اما هم اکنون علاوه بر افزایش چند برابر قیمت ارز با افزایش هزینه‌های وروردی نیز روبرو هشتیم و همین عدم توانایی برای شرکت در رویداد‌های بین‌المللی دلیل اصلی ضعف دوچرخه سواری در امر مدال آوری بوده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *