گلايه فريبا نادرى از مسافرت مردمی به شمال/«رضا کیانیان» راهی جشنواره فیلم فجر میشود
- بیست و هشتمین روز از دی ماه ۹۹ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به اظهار نظر فریبا نادری درباره مسافرت برخی با وجود بیماری کرونا اشاره کرد.
فریبا نادری: بعد از ابتلا به کرونا از بازیگری میترسم/مسافرت مردمی به شمال اشتباه محض است
بازیگر سریال «ستایش» گفت: در قبال بازگشایی سینماها هم نظر من همچون برگزاری جشنواره فیلم فجر است، مخصوصا وقتی در سالنهای سینما پروتکلهای بهداشتی به خوبی و به درستی رعایت می شوند. وقتی تمامی تولیدات سینمایی به کارشان ادامه می دهند دلیلی نمی بینم که سینما بسته باشد.
فریبا نادری در گفتوگو با ، پیرامون مجموعه فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: بعد از مدتها این روزها برای حضور در یک اثر سینمایی قرارداد بستهام، منتها به دلیل عدم اطلاع رسانی توسط پروژه هنوز نمیتوانم از نام اثر یا کارگردان حرفی بزنم.
وی در همین راستا ادامه داد: البته در سریال ماه رمضانی «دوزخ، برزخ، بهشت» به کارگردانی «سعید سلطانی» به ایفای نقش پرداختم که سال آینده از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت.
وی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر با وجود ادامه شیوع کرونا اضافه کرد: از نظر من وقتی همه کارها سر جای خودشان به فعالیت ادامه می دهند برگزاری جشنواره فیلم فجر در تعداد آمار کرونا تغییر خاصی ایجاد نمی کند. وقتی همه مشاغل بازگشایی شدند طبیعتا برگزاری جشنواره فیلم فجر چندان خطرناک نیست و من با برگزاری آن در شرایط فعلی موافقم.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
چند نکته مهم پیرامون شخصیت حماسی و سیره سیاسی حضرت «فاطمه زهرا (س)»
یک نویسنده کتاب گفت: باید توجه ویژهای نسبت به شخصیت حماسی حضرت «فاطمه زهرا (س)» داشته باشیم و نباید سایر فضیلتهای دختر «پیامبر اکرم (ص)» را تحت الشعاع شخصیت حماسی ایشان قرار دهیم همانگونه که شهید مطهری تعبیر کرده باید مراقب باشیم تا ظلمی دوباره نسبت به جایگاه حضرت «فاطمه زهرا (س)» شکل نگیرد.
حجتالاسلام سیدمهدی واعظ موسوی در گفتوگو با پیرامون سیره سیاسی حضرت «فاطمه زهرا (س)» گفت: حضرت «فاطمه زهرا (س)» شخصیتی حماسی داشتند و این امر را باید در رویکرد ایشان پس از رحلت «پیامبر اکرم (ص)» مورد توجه قرار داد.
وی در همین راستا ادامه داد: گریههای ویرانگر حضرت «فاطمه زهرا (س)» پس از رحلت «پیامبراکرم (ص)» رویکردی خاص داشت که پیامش در طول تاریخ پیچید این رویکرد همان رویکردی است که «امام سجاد (ع)» پس از واقعه کربلا در پیش گرفتند هنگامی که بنی امیه خفقانی شدید در جامعه ایجاد کرد ایشان با اشک ریختن علامت سوال در اذهان عمومی ایجاد کردند بدین ترتیب پیام اعتراض خود را به جامعه ابلاغ کردند و دسیسههای پایگاه ظلم و ستم را به خوبی برای همگان روشن ساختند.
- کنید
*** لبه تیز اشکهای حضرت «فاطمه زهرا (س)» علیه دشمنان
واعظ موسوی جایگاه اشک را در مذهب شیعه مورد بررسی قرار داد و افزود: اگر چه اشک بهعنوان تسلی دهنده و آرامبخش برای جان ظلم دیده همواره مطرح است اما باید در نظر داشت که در بین شیعه پس از شهادت حضرت «فاطمه زهرا (س)» جایگاه ویژهای به خود گرفت. اشکهای حضرت «فاطمه زهرا (س)» لبه تیزی داشت که بر علیه ظالمان و ستمکاران وقت بکار گرفته شد و چهره حکومت وقت و خلافت نو پا را به خوبی برای همگان مشخص کرد، تا جایی که خلیفه جدید از دیگران خواست تا به خدمت حضرت «فاطمه زهرا (س)» بروند و از ایشان بخواهند که یا در شب گریه کنند و یا در روز، زیرا آنان حس کرده بودند که اشک دختر «پیامبراکرم (ص)» امری ویرانگر و متزلزل کننده برای حکومت آنان محسوب میشود از این رو حضرت «فاطمه زهرا (س)» نیز آنان را تنبیه کردند.
این کارشناس علوم قرآنی به رویکرد حضرت «فاطمه زهرا (س)» پس از رحلت «پیامبر اکرم (ص)» اشاره و بیان کرد: پس از رحلت «پیامبر اکرم (ص)» حضرت «فاطمه زهرا (س)» از مدینه خارج شدند و به کنار قبور شهدای جنگ احد رفتند و در کنار قبر حمزه عموی «پیامبراکرم (ص)» رفتند و در آنجا میگریستند. اشک دختر «پیامبراکرم (ص)» معنادار بود و تنها برای تسلی خاطر نبود این اشک یک لبه سیاسی - اجتماعی داشت که توانست در طول تاریخ ماندگار شود اشکی که تنها چشم را خیس نمیکند بلکه اشکی است که از قلب بر میخیزد و بر دل انسانهای حقطلب مینشیند.
- بیشتر بخوانید:
- برای مطالعه مطالب مربوط به ایام فاطمیه اینجا کلیک
وی پیرامون رویکرد حضرت «فاطمه زهرا (س)» ابراز کرد: «امام باقر (ع)» پس از گذشت چند سال از واقعه شهادت حضرت «فاطمه زهرا (س)» رموز اصل سیاست مدبرانه حضرت «صدیقه کبری (س)» را موشکافانه مطرح کردند، ایشان به رمزگشایی گریههای این بانوی بزرگ اسلام اشاره و بیان کردند، هنگامی که حضرت «فاطمه زهرا (س)» در کنار مزار «حمزه سیدالشهدا (ع)» میرفتند در حقیقت این پیام را به مردم مخابره میکردند که اگر حمزه و جعفر یاران و اقوام صدیق «پیامبر اکرم (ص)» در زمان سقیفه حضور داشتند اجازه نمیدادند چنین جریانی شکل بگیرد.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
«رضا کیانیان» در نقش یک پزشک راهی جشنواره فیلم فجر میشود
پوریا حیدری اوره با فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» به تهیهکنندگی شهاب حسینی متقاضی شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.
سینمای کشور طی نیمه اول سال ۹۹ با چالشهای فراوانی روبرو بوده است، بروز و شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته چرخ تولید و اکران در سینما را به طور کامل متوقف کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان ضربه طولانی مدتی را بر بدنه این هنر وارد کرد.
حال پس از مدتها انتظار دو روز پیش بالاخره بعد از گذشت ماهها فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد، فراخوانی که در نوع خود می تواند امید به آینده سینما در سال جاری را زنده نگه دارد.
در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است.
محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، مانی حقیقی، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.
- بیشتر بخوانید:
- برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید
پوریا حیدری اوره با فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» به تهیهکنندگی شهاب حسینی متقاضی شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.
حیدری اوره با تهیهکنندگی، نویسندگی و در نهایت کارگردانی از اواسط دهه ۹۰ وارد سینمای حرفهای شده است. او نخستین بار با فیلم «امتحان» وارد جریان سینما شد، سپس با ساخت فیلم «باغهای زردآلو» سال ۱۳۹۵ در قالب یک فیلم ویدئویی کارگردانی را تجربه کرد و موفق شد برای هشتاد و یکمین حضور بینالمللیاش نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره فیلمهای مستقل فیلادلفیای امریکا شود. او همچنین برای این فیلم درجشنواره فیلم مونترال کانادا نیز حضور یافت.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/