صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نماینده ساری به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع شد

۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸:۳۴
کد خبر: ۶۹۲۴۳۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سوال علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

- سوال علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

متن سوال در خصوص علت عدم برنامه‌ریزی مناسب در خصوص ساماندهی نیروی انسانی و بی توجهی به نیرو‌های قراردادی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، بود.

علی بابایی کارنامی پیش از اظهارات خود پیرو پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی در تذکری به هیئت سازمان نظام پزشکی  تاکید کرد: به بهانه واکسن وارد بازی‌های کدخدا معابی برخی از وادادگان سیاسی و معاندان خارجی نشوید.

وی ادامه داد: این سازمان به داشته‌های تخصصی و علمی دانشمندان کشور و نه به داشته‌های کشور‌های استعماری، اعتماد کند.

این نماینده مجلس در ادامه اظهارداشت: براساس اسناد موجود نیرو‌های شرکتی راهداری که باید از هزینه‌های جاری در سرفصل بودجه بهره‌مند شوند، از محل تملک دارایی استفاده می‌کنند.

وی افزود: علی رغم وجود ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع بودجه‌ای در بخش نیرو‌های انسانی وزارت راه و راهداری، با کمبود منابع مواجه هستیم و متاسفانه منابع بودجه‌ای در محلی غیر از محل ضروری هزینه می‌شود.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: نیرو‌های انسانی اعم از کارگران و کارمندان مجموعه راهداری کشور بیش از ۱۵ سال است که بلاتکلیف هستند و حتی عنوان شغلی قراردادی و شرکتی هم ندارد، از این رو نمی‌دانیم که این‌ها در کدام دسته از گروه‌های شغلی قرار دارند.
 
محمد اسلامی در جریان این جلسه گفت: بالغ بر ۲۰ هزار نفر در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعال هستند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نیرو‌ها شرکتی یا قراردادی محسوب می‌شوند که با حضور شبانه‌روزی در راه‌های کشور و به ویژه شرایط اقلیمی بارش کار سخت و طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کنند.

وی تأکید کرد: شغل راهداری مشکلات سنگینی به دنبال دارد و باید جزء مشاغل حاکمیتی محسوب شود نه تصدی‌گری، چرا که بالغ بر ۹ هزار دستگاه ماشین‌آلات برای نگهداری و بهسازی راه‌ها و جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این زمینه تخصص‌های گوناگون و متنوع مورد نیاز است که بسیاری از نیرو‌های خبره در وزارتخانه به دلیل بازنشستگی دیگر حضور ندارند، بنابراین باید نیرو‌های جدید تخصصی جذب شوند تا شغل راهداری به شکل حاکمیتی تعریف و از شکل تصدی‌گری خارج شود.

اسلامی با تأکید بر اینکه با حاکمیتی شدن شغل راهداری امکان قرارداد مستقیم با سازمان راهداری وجود دارد، بیان کرد: نمی‌توان کار راهداری را پیمان‌سپاری کرد، پیش از این چنین تجربه‌ای داشتیم که در نهایت منجر به فساد شد، با تغییر رویکرد از تصدی‌گری به حاکمیتی ظرفیت‌های بهسازی راه‌ها به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.
 
علی بابائی کارنامی در ادامه و در جریان سوال خود از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، پس از استماع توضیحات وزیر مربوطه به صورت مشروط قانع شد.
 
محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی خواست که ظرف یک ماه آینده به این موضوع رسیدگی کنند. وی  همچنین از کمیسیون اجتماعی و عمران خواست که طرحی برای تعیین تکلیف نیرو‌های راهداری تهیه کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *