ارزش افزوده بیشتر، معیار انتخاب کالای صادراتی
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، مصوبه جدید ستاد اقتصادی دولت در آبان ماه را باعث تسهیل تعهدات ارزی صادرکنندگان دانست و ارزش افزوده بیشتر را معیار انتخاب کالاهای صادراتی عنوان کرد.
- بنا به اعلام شاتا، حمید زادبوم در در بیست و چهارمین مراسم سالروز ملی صادرات، رزش افزوده بیشتر را معیار انتخاب کالاهای صادراتی دانست و گفت : از اینکه بعد از ۲۳ سال مراسم بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان نماینده بخش خصوصی برگزار میشود، بسیار خرسندم.
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، سیاست وزارت صمت را فراوانی کالا و تسهیل و رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دانست و اضافه کرد: با ابلاغ مصوبه جدید ستاد اقتصادی دولت (مصوبه ۱۷۷) در آبان ماه، این روند نیز تسهیل شد.
زادبوم همچنین تاکید کرد: مصوبه تکمیلی مصوبه ۱۷۷ به زودی ابلاغ میشود که باعث ایجاد آرامش بیشتر در حوزه تجارت خارجی خواهد شد.
وی همچنین تمرکز بر صادرات به کشورهای همسایه را از اولویتهای وزارت صمت دانست و گفت: اولویتهای بعدی صادرات به آسیا، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین میباشد.
ریس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین بیان کرد: ارزش افزوده بیشتر، معیار انتخاب کالاهای صادراتی برای حذف خام فروشی در طول زمان است که معیار انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز ملی در این همایش نیز بوده است.
زادبوم همچنین به برخی دیگر از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران برای حمایت از صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: عارضه یابی بنگاههای کسب و کار، تشکیل کارگروههای ویژه برای احیای صادرات کالاهای سنتی مانند زعفران، خشکبار و فرش از اقدامات انجام شده بوده است.
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، سیاست وزارت صمت را فراوانی کالا و تسهیل و رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دانست و اضافه کرد: با ابلاغ مصوبه جدید ستاد اقتصادی دولت (مصوبه ۱۷۷) در آبان ماه، این روند نیز تسهیل شد.
زادبوم همچنین تاکید کرد: مصوبه تکمیلی مصوبه ۱۷۷ به زودی ابلاغ میشود که باعث ایجاد آرامش بیشتر در حوزه تجارت خارجی خواهد شد.
وی همچنین تمرکز بر صادرات به کشورهای همسایه را از اولویتهای وزارت صمت دانست و گفت: اولویتهای بعدی صادرات به آسیا، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین میباشد.
ریس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین بیان کرد: ارزش افزوده بیشتر، معیار انتخاب کالاهای صادراتی برای حذف خام فروشی در طول زمان است که معیار انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز ملی در این همایش نیز بوده است.
زادبوم همچنین به برخی دیگر از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران برای حمایت از صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: عارضه یابی بنگاههای کسب و کار، تشکیل کارگروههای ویژه برای احیای صادرات کالاهای سنتی مانند زعفران، خشکبار و فرش از اقدامات انجام شده بوده است.
وی همچنین به انعقاد تفاهمنامه با نهادهای خارجی و داخلی و توسعه موافقتنامههای ترجیحی و آزاد اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی با پاکستان و صربستان برای انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی هستیم و با اوراسیا نیز موضوع تجارت آزاد را بررسی و دنبال میکنیم.
رییس کل سازمان توسعه تجارت همچنین از تدوین استراتژی ملی صادرات توسط وزارت صمت خبر داد و گفت: در حوزه آموزش بازرگانان و تجار برای حضور در بازارهای بینالمللی نیز برنامه داریم.
رییس کل سازمان توسعه تجارت همچنین از تدوین استراتژی ملی صادرات توسط وزارت صمت خبر داد و گفت: در حوزه آموزش بازرگانان و تجار برای حضور در بازارهای بینالمللی نیز برنامه داریم.
وی به همکاری و تعامل میان وزارت صمت و اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: در بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات، پرچم ۵۶ رزمنده در عرصه جنگ اقتصادی برافراشته میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *