صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آموزش و پرورش بدنبال تصدی گری نیست

۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵:۰۱
کد خبر: ۶۹۰۷۴۹
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره شش ساله یک دوره بسیار مهم و با اهمیت است که در این دوره شخصیت کودکان ساخته شده و در حال شکلگیری است و رشد همه جانبه کودکان زیر ۶ سال در این دوره اول زندگی است، اهمیت فراوانی دارد.
رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص واگذاری مسیولیت مهد کوک‌ها به آموزش و پرورش  در گفت‌وگو با میزان، گفت: واگذاری مسئولیت مهدکودک و آموزش و پرورش در سال‌های گذشته هم این موضوع را مطرح شده بود یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که شورای عالی فرهنگی با پیگیری‌هایی که انجام داده توانست واگذاری مسئولیت‌های مهم را به آموزش و پرورش محول کند و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دوره کودکی دوره بسیار حساس است و تربیت کودکان زیر ۶ سال باید به صورت یکپارچه باشد و متناسب با اصول روانشناسی کودک برنامه‌ریزی شود و متناسب با اسناد بالادستی در کشور تهیه شود و اینکه این دوگانگی موضوع اجرایی اداره مهدکودک و بحث برنامه‌ریزی‌های آن صورت که چالش جدیدی را به وجود آورده بود که امکان نظارت موثر برای این کودکان را سلب کرده بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: که مدیریت یکپارچه کمک می‌کند تا امور مربوط به هدایت و نظارت و مدیریت و برنامه‌ریزی را تعریف کند و از استاندارد‌های و شاخص‌های خاصی را برای مهد کودک در نظر گرفته شود؛ و به صورت یکپارچه باشد و در عین حال اصول تربیتی در این دوره با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام شود.

حکیم زاده تاکید کرد: در واقع دوره شش ساله یک دوره بسیار مهم و با اهمیت است که در این دوره شخصیت کودکان ساخته شده و در حال شکلگیری است و آن چیزی که در این دوره اهمیت دارد حرکت از یک رویکرد نگهداری کودکان به سمت جامعه و رشد همه جانبه کودکان زیر ۶ سال که دوره اول زندگی است، اهمیت فراوانی دارد.

وی اظهار کرد: که این موضوع بار‌ها در صحبت‌های مقام معظم رهبری هم تاکید شده است و تأکید کردند که مهد کودک را بسیار مهم است و تاکید ایشان این بود که که مهد کودک فقط جایگاه نگهداری کودک نیست بلکه محل آموزش و یادگیری و شکل گیری شخصیت کودک در این دوره است با همین رویکرد تعلیم و تربیت موضوع اداره برنامه ریزی و تعلیم و تربیت کودکان زیر ۶ سال به وزارت آموزش و پرورش محقق شده است.

وی افزود: با واگذاری دوره مهدکودک به آموزش و پرورش کار بسیار جدی را دنبال می‌کند تا بتوانیم در زمان ممکن، دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط به این بخش را تکمیل و تدوین کنیم البته باید این را در نظر داشته باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *