صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جلب اعتماد مخاطب با استمرار در امر اطلاع رسانی و شفافیت محتوا

۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸:۰۲
کد خبر: ۶۸۸۳۸۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یکپارچگی، هماهنگی و صداقت در ارائه موضوعات بر اساس نیاز مخاطب و با هدف مشخص را از وظایف روابط عمومی‌ها برشمرد.

- طبق اعلام پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی بانک امروز سه شنبه (۹ دی ماه) در نشست شورای روابط عمومی‌های دبیرخانه و سازمان‌های مناطق آزاد کشور، توجه به موضوع «خبر» و «اطلاع رسانی» را مهم و ضروری دانست و گفت: در اطلاع رسانی و انتشار محتوای خبری، روایت صحیح از دستاورد‌ها برای ما مهم است. در بحث خبرها، بیش از هر چیز شناخت فضای مخاطبین بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها باید شناخت کاملی از فضای مخاطبین و فضای اجتماعی داشته باشند افزود: مدیران روابط عمومی باید نسبت به مسائل روانشناسی، سیاسی، اقتصادی، خبری و ... شناخت داشته باشند تا بتوانند تصمیم درستی در نحوه مناسب انتشار اخبار اتخاذ کنند

مشاور رییس جمهور با انتقاد از انتقال حجم وسیع از اطلاعات به مخاطبان اظهار داشت: ذهن مخاطب با دریافت حجم بالای اطلاعات دچار مسئله و ابهام می‌شود. مدیران روابط عمومی با تدبیر به موقع می‌توانند موضوع خبری را کوتاه و به صورت مستمر تکرار کنند تا در ذهن مخاطب تاثیر گذار باشد.

مرتضی بانک ادامه داد: انتشار موضوعات حجیم و گسترده، خبر را به آگهی‌های تبلیغاتی تبدیل می‌کند که این شکل اطلاع رسانی متناسب با عملکرد روابط عمومی‌ها نیست. البته پرداختن به این موضوعات، هرکدام در زمان خودش اثرگذار خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت برای مردم یکی از وظایف اصلی برای متولیان امر اطلاع رسانی است گفت: البته شفافیت اثرات جانبی هم دارد که باید آن را بپذیریم و به درستی مدیریت کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دریافت اطلاعات و اطلاع رسانی به موقع را به عنوان کار مهم روابط عمومی‌ها برشمرد و افزود: این کار در روند فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های مربوط به مناطق موثر است.

او سازماندهی را از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها دانست و افزود: یکپارچگی، هماهنگی و صداقت در ارائه موضوعات بر اساس نیاز مخاطب و با هدف مشخص را از وظایف روابط عمومی‌ها برشمرد؛ که باید به صورت پیوسته و در چارچوب برنامه کلان سازمان توسط تمامی روابط عمومی‌ها انجام شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار داشت: باید به دستاورد‌های واقعی سازمان‌ها توجه شود. برای مخاطبان ما در مناطق پرداختن به موضوعاتی مثل میزان اشتغال زایی، تولید و صادرات که ملموس باشد جذابیت دار و همچنین استمرار موضوعات برای تکمیل کار و دور نشدن از ذهن مخاطب موثر است.

گفتنی است؛ نشست شورای روابط عمومی سازمان‌های مناطق آزاد با حضور مدیران روابط عمومی سازمان‌های مناطق و اعضای شورای اطلاع رسانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در محل دبیرخانه برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *