صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هشدار آموزش و پرورش در مورد تعداد کم سوادان جامعه

۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹:۱۷
کد خبر: ۶۸۷۹۱۱
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سخت‌ترین کار ما شناسایی بی‌سوادان در کشور است و دهیاران و بخشداران باید در شناسایی بی‌سوادان همکاری کنند.
- شاپور محمدزاده در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی با اشاره به این که بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در بحث آموزش و سوادآموزی دستاورد‌های بزرگی داشته‌ایم، گفت: قبل از انقلاب باسوادی مردم ایران زیر ۵۰ درصد بوده و امروز بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش از ۹۵ درصد جمعیت ایران باسواد هستند.

وی با بیان این که استانداران رسالت بزرگی در ریشه کنی بی‌سوادی در کشور دارند، ادامه داد: سطح میانگین باسوادی استان کرمان دو تا سه درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و در رشد باسوادی استان کرمان باید بیشتر تلاش کرد.

محمدزاده با اشاره به این که در منطقه رودبار جنوب ۷۰ درصد سطح باسوادی است که باید برای افزایش آن تلاش کرد، افزود: بی‌سوادی از مهمترین معضلات فرهنگی یک کشور است و باید برای ریشه کنی آن در جامعه تلاش کرد.

وی با بیان این که نهضت سواد آموزی فقط باسوادی بی‌سوادان را دنبال نمی‌کند و بی‌سوادان امروز هیچ کدام مربوط به قبل از انقلاب نیستند، گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که دسترسی به آموزش در نقاط مختلف کشور فراهم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که یکی از معضلات جامعه بازگشت به بی‌سوادی است و یکی از رسالت‌های نهضت سوادآموزی جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی است، افزود: تعداد کم سوادان جامعه زیاد است و باید برای این موضوع کار کرد تا از آسیب‌های آینده جلوگیری شود.

وی با بیان این که در کشور ما فردی که بتواند بخواند، بنویسد و روخوانی قرآن را بلد باشد باسواد است و بعد‌ها ۱۲ فاکتور سواد به آن اضافه شده است، گفت: در جدیدترین تعریف سواد از طرف یونسکو فردی باسواد است که بتواند از سوادی که دارد در جامعه استفاده کند و پیرامون زندگی خود تغییرات ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآـموزی، محمدزاده با اشاره به این که تقویت مراکز یادگیری محلی در کشور را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم در تعریف جدید سواد موفق باشیم، افزود: در دوران کرونا نیز بیکار نبودیم و کار‌های خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سخت‌ترین کار ما شناسایی بی‌سوادان در کشور است، گفت: دهیاران و بخشداران در شناسایی بی‌سوادان بسیار مؤثرند و امیدواریم این همکاری انجام شود.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *