صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌وپرورش توسط اعضای شورای معاونان

۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۸۷۶۹۵
اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در چهاردهمین برنامه گفتگوی هفته برمدار تحول و بهبود یادگیری به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌وپرورش پرداختند.
- در چهاردهمین نشست از سلسه نشست‌های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های دولتی که با محوریت موضوع گفتگو بر محور تحول و با حضور محسن حاجی میرزایی و آیت‌الله علیرضا اعرافی در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌وپرورش پرداختند. برنامه‌ها و موارد مطرح‌شده توسط اعضای شورای معاونان به شرح زیر است:

برای پیشگیری از آسیب اجتماعی در دختران نقش حوزه‌های علمیه خواهران را پررنگ‌تر کنیم

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: اجرای طرح‌های "امین" و "روشنا" در مدارس با همکاری ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان در موضوعاتی همچون نماز، بلوغ و شبهاتی دینی بسیار کارآمد و مناسب بود و با استقبال خوبی از سوی دانش آموزان مواجه شد.

کاظمی با اشاره به حضور روحانیون در مدارس به‌عنوان مشاور حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و مذهبی، در قالب طرح‌های مختلف اجراشده، افزود: حضور طلبه‌های وظیفه باانگیزه و توانمند در مدارس، باعث شادابی و تغییر حال و هوای مدارس و علاقه دانش آموزان به یادگیری و پیشرفت در مباحث دینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: برای بررسی نتایج طرح‌های اجراشده در مدارس، نیاز به آسیب‌شناسی جدی مبتنی بر ارزشیابی در اثربخشی فعالیت‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش داریم تا به کمک نتایج به‌دست‌آمده بتوانیم طرح‌های مؤثر را شناسایی و تقویت کنیم.

وی با توجه به اینکه نیمی از دانش آموزان مدارس را دختران تشکیل می‌دهند، بیان کرد: باید نقش ستاد همکاری‌های حوزه علمیه را در آموزش‌وپرورش پررنگ‌تر از قبل کنیم و به دنبال آن نقش حوزه علمیه خواهران را تقویت کنیم تا دانش آموزان دختر را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی محافظت کرده باشیم.

کاظمی با اشاره به‌ضرورت حضور در زیست‌بوم جدید گفت: حضور در زیست‌بوم جدید نیاز به برنامه‌ریزی‌های جدید دارد و برای ادامه راه در مسیر درست، باید در سطح نیرو‌های انسانی حوزه، سازمان‌دهی درست انجام دهیم.

اصول تربیت کودکان در ابتدای کودکی را در دستور کار حوزه‌های علمیه خواهران قرار دهیم

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: پژوهش‌های انجام‌شده در زمینه‌های رفتاری نشان‌دهنده این حقیقت است که یادگیری از بدو تولد آغاز می‌شود و اساس یادگیری انسان‌ها در ۴ سال اول زندگی پایه‌ریزی می‌شود.

حکیم زاده افزود: آموزش کودکان در مهد‌های کودک و تهیه محتوا‌های آموزشی برای این دوران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزشی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن نظر داشته‌اند و نباید مورد غفلت قرار گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *