اصرار به بازگشت ایرلاین حامی تحریمهای آمریکا علیه ایران
پس از تحریمهای آمریکا علیه ایران شرکت هواپیمایی «لوفتهانزا» در حمایت از این اقدام پروازهای خود را به ایران قطع کرد. اما اکنون با وجود عدم نیاز به خدمات این شرکت برخی از مسوولان در سازمان هواپیمایی برای برقراری پروازهای «لوفتهانزا» به ایران در تلاشاند.
_ تسنیم نوشت: شیوع ویروس کرونا طی یکسال اخیر بسیاری از کسب و کارها از جمله حمل ونقل هوایی مسافری را تحت تاثیر شدید خود قرار داده است. هیچ شرکت هواپیمایی از گزند کرونا در امان نمانده و ایرلاینهای بزرگ در وضعیت نامناسبی نسبت به ایرلاینهای کوچکتر به سر میبرند. یکی از شرکت بزرگ هواپیمایی دنیا لوفتهانزاست که بنابر اعلام رویترز برای اخراج حدود ۳۰ هزار کارمند خود برنامه ریزی کرده است. این شرکت سال جدید میلادی نیز برنامه تعدیل حدود ۱۰ هزار کارمند خود را در شرکتهای تابعه آن یعنی یورووینگز، خطوط هوایی سوئیس، اتریش و بروکسل اخراج خواهد کرد.
هواپیمایی لوفتهانزا سال گذشته در همراهی با تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ایران، پروازهای خود به کشورمان را قطع کرد و طی این مدت با توجه به پرواز ایران ایر به فرانکفورت آلمان رفتن این ایرلاین خللی در پروازهای ایران ایجاد نکرد. اما با وجود عدم نیاز پروازهای بین المللی کشور به لوفتهانزا، چند ماهی است برخی مسئولان ذی ربط در سازمان هواپیمایی و برخی مدیران فرودگاهی سخت در تلاش برای برقراری پروازهای لوفتهانزا به ایران هستند.
اوایل ماه گذشته معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای لوفتهانزا به ایران از نیمه دسامبر (۱۰ روز قبل) از سرگرفته میشود. فارغ از وعده محقق نشده مقام مسئول سازمان هواپیمایی، اخیرا انتشار برخی اظهارنظرها از سوی مدیرانی که اساسا مذاکره با یک ایرلاین خارجی به آنها ارتباطی ندارد، شائبههایی را به وجود آورده است. چند روز پیش یکی از مدیران فرودگاهی علاوه بر اعلام مذاکره با لوفتهانزا برای برقراری پروازها به ایران از شماری برنامههای توسعهای خبر داده است. در خصوص این سخنان باید به چند نکته اشاره شود؛
۱- «لوفتهانزا در حال بررسی برقراری پروازهای خود به فرودگاه امام خمینی (ره) است.» از زمانیکه لوفتهانزا پروزهای خود به ایران را در همراهی با تحریمهای آمریکا لغو کرد تا امروز هیچ واکنش رسمی نه از سوی مدیران این ایرلاین و نه از سوی رسانههای خارجی مبنی بر تمایل به ازسرگیری پروازها به کشورمان منتشر نشده است.
۲-این مدیر در بخشی از سخنانش گفته که آسمان ایران برای همه پروازهای خارجی امن است. قطعا همینگونه است، اگر چنین نبود که شرکتهای هواپیمایی منطقه نه پروازی به ایران داشتند و نه این که از آسمان ایران برای انجام پروازهای خود استفاده میکردند.
۳-ارائه تضمین از سوی سازمان هواپیمایی به لوفتهانزا یکی دیگر از مسائل عجیبی است که این مدیر فرودگاهی به آن اشاره کرده است. سازمان هواپیمایی کشوری چه تضامینی را به ایرلاین حامی تحریمهای آمریکا داده است. به نظر میرسد مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری بایستی در این رابطه شفاف سازی کنند.
۴-جهت اطلاع برخی مدیران بخش حمل ونقل هوایی کشور لازم است به این نکته اشاره شود که آژانس ایمنی هوانوردی اروپا طی نوتامی به شرکتهای هواپیمایی این قاره اعلام کرده پرواز از آسمان ایران در ارتفاع زیر ۲۵ هزار پا با ریسک بالا همراه است. به عبارت دیگر تا زمانیکه این نوتام برقرار است، برقراری پرواز ایرلاینهای اروپایی به ایران و استفاده از آسمان کشورمان توسط آنها امکان پذیر نخواهد بود.
نیمه ماه گذشته هفته نامه آلمانی Bild am Sonntag با استناد به منابع آکاه اعلام کرده لوفتهانزا ۲۰ هزار شغل را در خارج از آلمان کاهش خواهد داد و بخش کیترینگ خود را با ۷۵۰۰ کارمند، به فروش خواهد رساند. همانگونه که مشهود است ایرلاین آلمانی در وضعیت مناسبی به سر نمیبرد و باتوجه به همین مسئله آنها باید برای ازسرگیری پروازهای خود به ایران تضامینی را به سازمان هواپیمایی بدهند نه بالعکس. در این وضعیت شنیده میشود بسته تخفیفی جالب توجهی به لوفتهانزا برای برقراری پروازهای خود به کشورمان ارئه شده است!
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *