صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش تولید و پخش برنامه‌های داخلی از اولویت‌های رسانه ملی است

۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۰۲
کد خبر: ۶۸۶۹۶
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سرافراز گفت: بر‌ اساس نظر‌سنجی‌ها، در ۲ ماه گذشته، مخاطبان بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی ۵ درصد افزایش داشته است که این افزایش، ناشی از کوتاه شدن بخش‌های خبری، تغییر در ادبیات خبر و پرداختن به موضوعات متنوع بوده است.
به ، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ، مجمع نمایندگان استان اصفهان درمجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه با رئیس رسانه ملی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

محمد سرافراز در این دیدار با بیان اینکه نکات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس از جمله موضوع برجام، برای رسانه ملی راهگشاست، به بحث برجام اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی، نقشی تاریخی در بررسی برجام دارد چون در برجام، تعهدات بلندمدتی برای ایران پیش بینی‌شده است . وی افزود: در آمریکا نیز نمایندگان سنا در حال بررسی‌اند و از یکصد نماینده سنا تا امروز، تنها 24 نماینده موافقت خود با برجام اعلام کرده اند.
 
رئیس رسانه ملی با بیان نحوه جریان سازی آمریکایی‌ها درخصوص برجام یادآور شد: آنها در مرحله اول، مخالفت خود را اعلام می کنند و در مرحله بعد اگر رئیس جمهور آمریکا مخالفت نمایندگان را وتو کرد، آن وقت مرحله بعدی است که باید 34 رای نمایندگان کسب شود. وی افزود: دولت آمریکا تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخته است؛ از هنرمندان به عنوان موافقان ودر قالب برنامه‌های کوتاه استفاده می کنند و از سویی نمایندگان مخالف برجام در آمریکا در تلاشند که طرح رای نیاورد.
 
سرافراز اظهار داشت: آنها معتقدند که باید با بخشهایی از برجام مخالفت کنند تا امتیاز بیشتری  گرفته شود. در واقع، شبکه‌های تلویزیونی آمریکا با پخش تیزر و تولیدات خود از یک سو و لابی صهیونیستی از سوی دیگر، فعالیت گسترده‌ای در موافقت و مخالفت با برجام در پیش گرفته‌اند که  این  تلاش‌ها ‌با هدف امتیازگیری بیش‌تر از ایران است.
 
رئیس صدا وسیما در ادامه با اشاره به طرح‌های سیاسی و نظامی آمریکا در منطقه گفت: هدف آمریکایی‌ها در منطقه، تجزیه کشورهای سوریه ، یمن و عراق است . لذا وظیفه ماست که از محور مقاومت و گفتمان مقاومت حمایت کنیم.
 
وی در ادامه به موضوعات داخلی رسانه و تغییراتی که در ماههای اخیر در ساختار رسانه شکل گرفته اشاره کرد و در خصوص بخش‌های محتوایی از جمله خبر رسانه اظهار داشت: نظرسنجی‌های دقیق و مستمردرباره بخش‌های مختلف خبری صداوسیما انجام می شود که رد اقبال عمومی به خبرهای رسانه‌های خارجی را نشان می دهد.
 
وی گفت: بر‌اساس این نظر‌سنجی‌ها، در 2 ماه گذشته، مخاطبان بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی 5 درصد افزایش داشته است که این افزایش، ناشی از کوتاه شدن بخش‌های خبری،  تغییر در ادبیات خبر و پرداختن به موضوعات متنوع بوده است.
 
سرافرازدر ادامه یاد آور شد: در بخش محتوا محدودیت ها و ملاحظاتی داریم و به همین دلیل شبکه های ماهواره ای از این وضعیت بهره می برند اما به این معنا نیست که جای ما را گرفته باشند.
 
رئیس رسانه ملی در ادامه، از رویکرد جدی رسانه در تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: تشویق کارآفرینان، اطلاع رسانی، و آگاهی بخشی، و توجه به کار و کار آفرینی، رویکرد جدید ما در رسانه ملی است.
 
وی ادغام برخی شبکه‌های تلویزیونی را از اهداف حمایت از تولید و پخش برنامه های  داخلی و کاهش پخش برنامه‌های خارجی عنوان کرد . رئیس سازمان صداوسیما با ذکر این مطلب که در صدد هستیم پخش سریال ها و انیمیشن های خارجی کمتر شود و متکی به تولیدات داخلی باشیم گفت: به همین دلیل دو شبکه سریال در هم ادغام شدند تا حجم پخش سریال ها وفیلم های خارجی را کاهش دهیم.
 
سرافرازدر ادامه، شبکه پویا را شبکه کودک خواند و با اشاره به هزینه‌های سنگین ساخت انیمیشن گفت: ساخت پویانمایی در کشور، هزینه‌بر و زمان بر است و قرار است از مهرماه، برنامه‌های تولید داخل در این شبکه، سهم بیش‌تری داشته باشد.
 
رئیس رسانه ملی در ادامه با تشریح مشکلات مالی سازمان، به ناتمام ماندن تولید برخی سریال‌های الف ویژه ناشی از کمبود اعتبارات اشاره کرد و افزود: تولید سریال‌های"سعدی"، "حضرت موسی" (ع)، و "سلمان" به علت مشکلات مالی و تامین نشدن بودجه، چند سالی است که به تعویق افتاده است.
 
وی بودجه دولت برای سازمان را کمتر از 1000 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با این مقدار، سازمان حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیست. وی افزود: اگر قرار باشد که صداوسیما در صد زیادی از بودجه اش را از راه تبلیغات تامین کند، می تواند تبعاتی داشته باشد؛ برخی انتقاد می کنند که چرا تبلیغات زیاد پخش می شود، چرا مصرف گرایی را رواج می دهید یا چرا کالاهای خارجی تبلیغ می کنید. در حالی که  اگر دولت، بودجه سازمان را تامین‌ کند، حتی نیازی به پخش آگهی بازرگانی نخواهیم داشت.
 
 سرافراز در پایان در خصوص پوشش دیجیتالی کل کشور تصریح کرد: 10 سال طول خواهد کشید تا درچنین اوضاع مالی، و با تامین کامل بودجه عمرانی صدا و سیما، کشور کاملا بهره مند از پوشش دیجیتال شود.
 
در ابتدای این نشست، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، ضمن قدردانی از برنامه‌ها و موضع گیریهای رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته ای، گفت: در این باره، دغدغه‌های مقام معظم رهبری و نیز نظر موافقان و مخالفان برجام، مطرح و زمینه آگاهی بخشی به مخاطبان فراهم شود.
 
حجت‌الاسلام موسوی، ورود رسانه‌ملی به موضوع فرهنگی را مطالبه رهبرمعظم انقلاب و از رسالت‌های صداوسیما برشمرد و گفت: با توجه به فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای علیه انقلاب، ضروری است بخشهای مختلف رسانه بویژه برونمرزی، فعالیتهای ویژه ای در دستور کار خود قرار دهد.
 
در ادامه این نشست، اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان، ضمن طرح مشکلات رسانه‌ای حوزه انتخابیه خود، به مباحثی چون تامین و تجهیز شبکه استانی مرکز اصفهان، رعایت عدالت در پوشش اخبار نمایندگان مجلس، بهبود وضعیت پوشش دیجیتال استان، توجه به مشکلات مالی صدا وسیمای مرکز اصفهان، کیفی‌سازی و بومی سازی تولیدات، کاهش پخش سریال‌ها و تولیدات خارجی، ترویج تفکر حکومت دینی، تبیین جنگ رسانه ای دشمن در تولیدات رسانه ای، توجه به  تنوع گویش در منطقه، استفاده از کارشناسان در برنامه‌ها، آگاهی بخشی درخصوص بحران آب و مشکلات خشکسالی، ضرورت تولید برنامه های مذهبی پرداختند.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *