صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اشرف غنی: هیچ کشوری نمی تواند خواسته هایش را با تهدید به "افغانستان" تحمیل کند

۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۸۶۶۵
خبرگزاری میزان: رییس جمهوری "افغانستان" در سخنانی به مناسبت نود و ششمین سالگرد استقلال این کشور گفت: دشمنان کابل خواهان یک افغانستان ضعیف هستند، اما هیچ کشوری نمی تواند خواسته هایش را با زور و تهدید بر این کشور تحمیل کند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا؛ افغانستان 96 سال پیش در چنین روزی با مبارزات امان الله خان از استعمار انگلیس، استقلال پیدا کرد.
«محمد اشرف غنی» در این مراسم که در کاخ ریاست جمهوری با حضور مقامات این کشور برگزار شد، افزود : نیروهای امنیتی، نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند و مدال های افتخار و قدردانی افغانستان متعلق به سربازان و نیز علما و استادان دانشگاه خواهد بود.
وی گفت: در ماه گذشته جذب نیرو در ارتش افزایش یافته است و این نیروها درس های خوبی به مخالفان داده اند.
رییس جمهوری، از عاملان تلفات غیر نظامیان، به عنوان یاغی یاد کرد و افزود که من به عنوان فرمانده عالی به نیروهای امنیتی افتخار می کنم و از پشتیبانی علما و بزرگان اقوام از نیروهای افغان سپاسگزاری می کنم.
وی گفت که حکومت وحدت ملی، با اراده مردم شکل گرفته و به همه اعلام کردیم که کسی نمی تواند خواسته های خود را با تهدید بر افغان ها تحمیل کند.
اشرف غنی افزود: موضع حکومت وحدت ملی در عرصه داخلی و خارجی مشخص است و ما می خوا هیم روابط دوستانه با همسایگان خود داشته باشیم و از حمایت کشورهای خارجی نیز سپاسگزاریم.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز در این مراسم با بیان این که زمانی که افغانستان استقلال خود را کسب کرد بسیاری از کشورهای اطراف ما هنوز استقلال نداشتند، گفت: «استقلال افغانستان، آغازی بر مبارزات ضد استعمار در منطقه بود و این کشور در ۹۶ سال گذشته، برای حفظ استقلال خود قربانی داده است.»
«عبدالله عبدالله» افزود که امروز با تشکیل حکومت وحدت ملی مبارزه مردم افغانستان ادامه خواهد یافت و این کشور پس از استقلال هیچ گاه از دسیسه دشمنان در امان نبوده است.
رییس اجرایی دولت افغانستان خاطرنشان کرد: مردم افغانستان درگیر مداخله ها و توطئه های بیرونی است. ملت افغانستان امروز کسانی را در مقابل خود دارد که دزدانه در تاریکی ها می خزند و مثل لشکر شیاطین، کودکان، پیران، جوانان، مردان و زنان این سرزمین را آماج حمله قرار می دهند.
وی افزود: در طول شش ماه گذشته، تمامی تحرکات گروه طالبان در نقاط مختلف افغانستان خنثی و حملات مرگباری بر آن ها وارد شد و این گروه، در شرایط حاضر، جایگاهی در افغانستان ندارد.
عبدالله گفت که حکومت به روند گفت و گوهای صلح با مخالفان مسلح پای بند است، اما مشروط بر آن که آنان تابع سازمان های اطلاعاتی کشورهای مطقه نباشند.
آیین گرامیداشت نود و ششمین سالگرد استقلال افغانستان در میان شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار شد و تمامی خیابان های منتهی به کاخ ریاست جمهوری این کشور در این روز مسدود بود.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *