صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

استفاده از روغن‌های تقلبی و بدون آرم به دلیل کاهش قدرت خرید

۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴:۵۸
کد خبر: ۶۸۴۵۰۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران گفت: استفاده از روغن‌های تقلبی و بدون آرم به دلیل کاهش قدرت خرید بوده و استفاده از این روغن‌ها به دلیل کیفیت پایین می‌تواند مشکلات فنی برای خودرو و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی را به دنبال داشته باشد.
داود سعادتی نژاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به افزایش قیمت روغن خودرو اظهار کرد: قیمت روغن خودرو از سال گذشته افزایش داشته که بر اساس نرخ جدید افزایش قیمت برای روغن‌های بنزینی ۴۰ درصد و برای روغن صنعتی ۶۰ درصد خواهد بود، علت افزایش قیمت روغن بالا رفتن هزینه‌های تولید در کارخانجات است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران تصریح کرد: کرد: کارخانجات باید بازار را با محصولات خود اشباع کنند، اما با توزیع روغن میان عمده فروشان مشکلات فراوانی ایجاد شده است، در جلسه اخیر با حضور مدیران انجمن  پالایش و پخش در خواست کردیم توزیع روغن به صورت مویرگی باشد تا نیاز بازار تامین شود.
وی افزود: تولید روغن تقلبی در مناطق حاشیه تهران و شهر‌های بزرگ است و البته برای برخورد با این واحد‌های غیرمجاز  با کمک بازرسی اصناف اقداماتی صورت گرفته تا متخلفان به سازمان تعزیزات معرفی شوند.

سعادتی نژاد ادامه داد: استفاده از روغن‌های تقلبی و بدون آرم به دلیل کاهش قدرت خرید بوده و استفاده از این روغن‌ها به دلیل کیفیت پایین می‌تواند مشکلات فنی برای خودرو و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی را به دنبال داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران تصریح کرد: با کاهش تردد به دلیل محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع کرونا، میزان مصرف روغن موتور  نیز کاهش یافته باید نکته را نیز یادآوری کرد که تعویض روغن با طی کردن مسافتی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار کیلومتر است.

وی افزود: کیفیت بالای روغن تولیدی شرکت  ایرانی، کشور را از واردات بی نیاز کرده است و قاچاق روغن موتور  به دلیل عدم  صرفه اقتصادی توجیه ندارد.

سعادتی نژاد بیان کرد: کمبود توزیع روغن در ماه‌های گذشنه به دلیل عدم افزایش قیمت محصولات بوده و کارخانجات منتظر افزایش قیمت برای توزیع در بازار بودند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *