ضرورت برنامه ریزی دقیق جهت اجرای توسعه ثبت رسمی
وي فلسفه ايجاد حکومت و وضع قوانين را ايجاد نظم و عدالت در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر امور حاکميتي مورد کم توجهي قرار بگيرد خسارت جبران ناپذيري براي جامعه به دنبال دارد.
دکتر تويسرکاني با تاکید بر اهمیت فهم مشترک در تصميم گيري ها و برنامه ريزي ها اظهار داشت: مسئولين بايد ساز و کاري را فراهم کنند که با هزينه کم تر و بهينه تر و با بکارگيري بهترمنابع موجود، در جهت نظم اداري حرکت شود، چرا که با حرکت انفعالي و بدون نقشه جامع و عملیاتی نمي توان به اهداف سازماني دست يافت.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، برون رفت از مشکلات و ایجاد سلامت اداري را نیازمند آسيب شناسي دقيق مشکلات دانست و با اشاره به اين که در گذشته به سازمان ثبت اسناد و املاک نگاهي سنتي وجود داشت ، افزود: با تلاش همکاران ثبتي در سراسر کشور و استفاده از فنآوري هاي نوين و ارائه خدمات ثبتي به صورت الکترونيکی، اين سازمان به سازماني پيشرو در ارائه خدمات به مردم تبديل شده است.
دکتر تويسرکاني مراجعه مکرر مردم به ادارات را یکی از عوامل فساد اداری عنوان کرد و افزود: بايد شرايطي را فراهم کنيم که با حذف بسیاری از مراجعات، زمینه این عوامل به حداقل برسد و با الکترونیکی کردن امور زمینه ارائه خدمات به صورت دقیق، سریع و شفاف را به مردم و متقاضیان ایجاد نمود.
معاون رئیس قوه قضائیه سنددار کردن تمامي عرصه هاي کشور و جانمایی آنها در سيستم کاداستر را از ماموریتهای مهم سازمان ثبت اعلام کرد و گفت: متولیان حراست از اراضی و عرصه های ملی بايد تمامي تلاش خود را در جهت سند دار کردن اين اراضي و جلوگيري از تعدي به آنها به انجام برسانند.
دکتر تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم ادارات اجراي اسناد رسمي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در کاهش پرونده هاي ورودي به محاکم دادگستري اظهار داشت: در بخش ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری این سازمان نیز از آنجائی که بخش مهمي از اقتصاد کشور از این مجاري عبور مي کند، با تحول در ارائه خدمات و بهره گیری از سامانه های الکترونیکی، گام های بزرگی جهت بهبود فضای کسب و کار برداشته شده است.
سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات مهم صورت گرفته در دوران مسئولیت دکتر تویسرکانی به عنوان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارائه خدمات با استفاده از فنآوری های نوین و سیستمی شدن خدمات ثبتی در کشور بیان داشت: امروز اکثر خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می شود و بسیاری از مشکلاتی که در گشته مردم با آنها مواجه بودند از بین رفته است.
گفتنی است در این مراسم که مسئولین قضایی، اجرایی و اداری استان حضور داشتند، سید محمود بهرسی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری منصوب و از زحمات محمد حسن بهادر مدير کل سابق ثبت این استان تقدیر و تشکر گردید.