صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دستورالعمل استعلام غیرحضوری ارتباط بیمه‌ای تأمین اجتماعی ابلاغ شد

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴:۰۱
کد خبر: ۶۸۱۷۵۳
امکان استعلام مراجع برون سازمانی در خصوص بررسی وضعیت بیمه‌ای افراد (بیمه‌شده و مستمری‌بگیر) از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان به آدرس https:‏/‏/eservices.tamin.ir در بستر اینترنت و در راستای ارتقاء و بهبود مستمر در نحوه ارائه خدمات غیرحضوری فراهم شد.

- بنا بر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در دستور اداری مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی آمده است: در راستای ارتقاء و بهبود مستمر در نحوه ارائه خدمات غیرحضوری، امکان استعلام مراجع برون سازمانی اعم از مراجع قضایی و شبه قضایی، صندوق‌های بیمه‌ای، سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی و امدادی و ... در خصوص بررسی وضعیت بیمه‌ای افراد (بیمه‌شده و مستمری‌بگیر) از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان به آدرس https:‏/‏/eservices.tamin.ir در بستر اینترنت طراحی و آماده بهره‌برداری است و استعلام وضعیت مزبور و ارائه نتیجه به مراجع برون سازمانی مورد نظر توسط اشخاص حقیقی میسر شده است.

استعلام مراجع برون‌سازمانی

به منظور پاسخگویی به موسسات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که پیش از این به سامانه استعلام ارتباط بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی دسترسی داشته‌اند، اطلاعات کاربری مخاطبین موردنظر را از سامانه حساب مخاطبین به سامانه (account.tamin.ir) منتقل می‌شود.

پس از انتقال کامل اطلاعات کاربری، سامانه استعلام ارتباط بیمه‌ای (isinsured.tamin.ir) غیرفعال و از دسترس کاربران ذیربط خارج شده است. هرگونه استعلام در خصوص وضعیت بیمه‌ای نیز صرفاً از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی (eservices.tamin.ir) انجام خواهد شد.

نهاد‌ها و سازمان‌های ذیصلاح از طریق پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان امکان بهره‌مندی از این خدمت را خواهند داشت، بنابراین پس از اعلام نیاز دستگاه متقاضی، مراتب بررسی و در صورت تأیید و عقد تفاهم نامه دسترسی لازم فراهم خواهد شد.

تفاهم‌نامه‌هایی که پیش از این نیز با سایر دستگاه‌ها منعقد شده است، کماکان معتبر و مبنای استعلام مراجع ذیربط از طریق درگاه خدمات غیرحضوری خواهند بود.

با راه‌اندازی سرویس استعلام ارتباط بیمه‌ای، مکاتبه مراجع برون سازمانی و مراجعه حضوری در خصوص وضعیت بیمه‌ای فاقد موضوعیت بوده و واحد‌های سازمان ملزم به اقدام در این زمینه نخواهند بود.

استعلام اشخاص حقیقی

اشخاص حقیقی (اعم از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی، اشخاص فاقد ارتباط با سازمان و ...) هم که دارای حساب کاربری فعال در درگاه غیرحضوری سازمان باشند، در صورت نیاز و به منظور ارائه گواهی در خصوص وضعیت بیمه‌ای خود به مراجع برون سازمانی و دستگاه‌های مورد نظر می‌توانند راساً نسبت به استعلام از طریق درگاه موصوف اقدام کنند.

اشخاص حقیقی هم پاسخ استعلام (سند یا گواهی استعلام) را به صندوق شخصی خود انتقال داده و رمز بهره‌برداری از سند مذکور را به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری دریافت کنند.

مراجع برون سازمانی با استفاده از کد رمز ارائه شده توسط اشخاص حقیقی (بیمه شده) می‌توانند سند وضعیت بیمه‌ای آن‌ها را از بخش استعلام سند در پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی سامانه خدمات غیرحضوری سازمان و با استفاده از کد رمز ارائه شده توسط متقاضی دریافت و مورد بهره‌برداری قرار دهند.


برچسب ها: تامین اجتماعی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *