صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جذب معلم از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دولتی خوب یا بد؟

۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۷۹۶۴۲
یک عضو هییت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه گیلان گفت بهترین جایی که روش تدریس را می‌آموزد، دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم است و بهترین کار این است که دانشگاه‌ها به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات با دانشگاه فرهنگیان مشارکت کنند.
_ تسنیم نوشت: منصور افشار محمدیان  درباره جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شروع به تحصیل بنده در سال ۶۳ و از مراکز تربیت معلم بود بنابراین دانش‌آموخته تربیت معلم هستم.
 
عضو هییت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه گیلان افزود: به مدت ۱۱ سال به عنوان معلم در آموزش و پرورش فعالیت کردم، پس از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس از آموزش و پرورش به دانشگاه منتقل شدم بنابراین رابطه بنده با آموزش و پرورش این گونه نیست که با مسایل آن آشنا نباشم چرا که خود پرورش یافته دانشگاه تربیت معلم هستم.
 
وی گفت: اگر برخی شک دارند که با مشارکت سایر دانشگاه‌ها در تربیت معلم، به لحاظ اخلاقی، پرورشی و دینی معلمان آینده دچار مشکل شوند آن را شفاف اعلام کنند، بنده با افتخار جانباز هستم و هم‌اکنون در دانشگاه تدریس می‌کنم، اگر برخی افراد در ذهنشان این می‌گذرد که معلمان در دانشگاه‌های دیگر سکولار بار می‌آیند هر چه به دانشگاه دولتی بودجه می‌دهند خسارت است، اینکه همه دانشگا‌های دولتی را به چشم اینکه ممکن است معلمان آینده را سکولار پرورش دهند ببینیم، اتهام و خیانت است.

روش تدریس در دانشگاه فرهنگیان

افشار محمدیان با اشاره به اینکه وجود دانشگاه فرهنگیان قطعاً لازم است، متذکر شد: چون هر چقدر در علم تخصصی قوی باشیم و روش تدریس ندانیم در حق دانش‌آموزان اجحاف می‌شود و بهترین جایی که روش تدریس را می‌آموزد، دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم است.
 
وی ادامه داد: بنده حدود هفت سال عضو هییت نظارت مرکزی دانشگاه‌های استان از دانشگاه‌های دولتی همچون دانشگاه فرهنگیان تا دانشگاه‌های غیردولتی هستم بنابراین بر اساس اطلاعات موثق صحبت می‌کنم و هنوز با معلمان در ارتباط هستم، چون مسوول بخش دبیران انجمن زیست‌شناسی کشور هستم.
 
عضو هییت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه پرورش معلمانی که به شکل صحیح مطالب علمی را انتقال دهند یک ضرورت است، متذکر شد: اما آیا این امر به این معناست که در کنار این همه دانشگاه دولتی و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که از محل بیت‌المال خرید شده، سیستم موازی راه‌اندازی کنیم بنده با این بخش مشکل دارم و فکر می‌کنم تضییع بیت‌المال است.

دانشگاه فرهنگیان ۷۰ درصد ضعیفتر از دانشگاه‌های دولتی

افشار محمدیان گفت: اگر در دانشگاه‌های دولتی اساتید متخصص و امکانات وجود دارد باید به کمک دانشگاه فرهنگیان بیاید؛ بنده در نظارت به دانشگاه‌های استان آنچه مشاهده میکنم این است که دانشگاه فرهنگیان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات آموزشگاهی حدود ۷۰ درصد  ضعیفتر از دانشگاه‌های دولتی است و این شرایط باعث شده که هم‌اکنون در مقطع دبیرستان یک دبیر از لحاظ تئوری محفوظات را منتقل می‌کند.

دانشگاه‌های دولتی به دانشگاه فرهنگیان کمک کنند

وی بیان کرد: بنده پرورش یافته دانشگاه هستم و فن تدریس در تربیت معلم گذرانده‌ام معتقدم نباید این مقوله را وارد عرصه سیاسی کنیم، علت افزایش تعداد موسسات غیر انتفاعی، پیام نور و آزاد چیزی جز ورود سیاست به عرصه علم نبود و هم‌اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که تعداد زیادی صندلی خالی دارند و از نظر منابع انسانی نیز کلی خسارت دیده‌ایم.
 
عضو هییت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه گیلان متذکر شد:  بهترین کار این است که دانشگاه‌ها به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات با دانشگاه فرهنگیان مشارکت کنند و دانشگاه فرهنگیان متولی فنون تدریس باشد و بخش تخصصی را دانشگاه‌های دولتی متولی شوند؛ مسئولان باید در این رابطه به توافق برسند که در دو یا سه سال آینده به هر طریقی از امکانات دانشگاه‌های دولتی برای تربیت معلم استفاده شود، آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کند که  در حوزه‌های مختلف به چه تعداد معلم نیاز دارد و تعدادی را از طریق سازمان سنجش جذب کنند و با برگزاری آزمون علمی و مصاحبه تخصصی افراد توانمند را برای معلمی و آموزش در دانشگاه‌های دولتی جذب کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *