صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چرا  «موتور سیکلت برقی» در ایران طرفدار ندارد؟

۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۸۹۵
رییس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت گفت: برخی کشور‌ها پیش از ارایه محصول خود، ابتدا وضعیت خدمات پس از فروش در کشورِ مدنظر را بررسی می‌کنند تا در صورت تأمین نبودن این امکانات برندشان خدشه‌دار نشود؛ در کشورما سالهاست درباره موتور‌های برقی و باتری آن صحبت می‌شود، اما تاکنون اقدام موثری انجام نشده است.

_ تسنیم نوشت: منصوری خادم درباره وضعیت توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی اظهار کرد: باتری یکی، از مهمترین قطعات موتورسیکلت‌های برقی است و زمانی که می‌خواهیم چنین وسیله‌ای بین مردم جا بیفتد باید به فکر این موارد هم باشیم.

رییس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی نیازمند ایستگاه شارژ برق هستند، ادامه داد: باید خدمات پس از فروش این موتور‌ها مدنظر قرار گیرد، دولت هم به این حوزه ورود کند و یارانه‌ای درنظر بگیرد که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: در انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت افرادی با تجربه ۲۰ تا ۴۰ ساله حضور دارند که بار‌ها خواسته‌ایم مسئولان مربوطه از نظرات و راهنمایی آن‌ها بهره‌مند شود؛ وقتی در تصمیم‌گیری‌ها به چنین افراد و انجمنی توجه نشود، وضعیت فعلی حاصل می‌شود.

وی افزود: یکی از تجّار که حدود ۷۰ سال در حوزه موتورسیکلت و دوچرخه فعالیت داشت، به هر ارگانی می‌رفت برای در اختیار گذاشتن تجاربش به صورت رایگان اعلام آمادگی می‌کرد، وی چندی پیش دار فانی را وداع گفت، اما هیچگاه از نظراتش استفاده نشد!

منصوری خادم خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک موتورفروش ممکن است ۱۰۰ دستگاه موتور انژکتوری و ۴ موتور برقی در فروشگاه خود داشته باشد، شاید اکثر موتور‌های معمولی آن به فروش برسد، اما از ۴ موتور برقی یکی از آن‌ها فروخته می‌شود!  متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده از موتور‌های برقی جا نیفتاده و خدمات پس از فروش آن به گونه‌ای نیست که مردم گرفتار نشوند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه به تازگی یک کارخانه تولید باتری برقی در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: برخی کشور‌ها پیش از ارایه محصول خود، ابتدا وضعیت خدمات پس از فروش در کشورِ مدنظر را بررسی می‌کنند تا در صورت تأمین نبودن این امکانات برندشان خدشه‌دار نشود؛ در کشورما سالهاست درباره موتور‌های برقی و باتری آن صحبت می‌شود، اما اقدام موثری انجام نشده است!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *