صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

داستان اوراق: پیغام آقای مدیر، خط و نشان رسولی

۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۶۵۴
در شرایطی که بانک رفاه کارگران شمشیر را از رو بسته و زیر بار وثائق ملکی شهرداری تهران برای آزاد کردن اوراق مشارکت نمی‌رود مدیرعامل شرکت مترو تهران، اما تلاش دارد نرم خویانه و ملاطفت آمیز سخن بگوید و نقد و نارضایتی اش را در لفافه تمجید و تشکر از "همکاری خوب مسوولان بانک رفاه" بپیچد تا بلکه دل مسوولان این بانک را به دست بیاورد و شر این تنگنای اقتصادی را از سر شهرداری کم کند.
- علی امام در آخرین تلاشش برای باز کردن کلاف پیچیده اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ به یاد مدیران بانک رفاه می‌آورد که بازپرداخت اصل و سود نیمی از این اوراق و نیز تضامین مربوط به آن به عهده دولت گذاشته شده و بانک عامل می‌تواند با گرفتن استعلام از بانک مرکزی مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان از وجوه را در اسرع وقت آزاد کند. او که نارضایتی اش درباره وثیقه گذاری بانک مرکزی از پس سخنان آشتی جویانه اش پیداست، برای ایجاد تعادل در کشاکش با بانک مرکزی و بانک رفاه، سازمان بازرسی کل کشور را گواه می‌گیرد تا بلکه به پشتگرمی این سازمان نوری در انتهای تونل تابانده شود و هرچه سریعتر مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان سهم مترو از پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ برای پر کردن چاله‌های مالی مترو تهران واریز گردد.

اما اندکی قبل‌تر از آنکه مدیرعامل مترو تهران برگ برنده اش برای فائق آمدن بر چالش اوراق مشارکت مترو را رو کند و توپ را به زمین دولت بیندازد ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در گفتگو با میزان بانک عامل را برای سرعت دادن به روند عرضه اوراق مشارکت به داشتن خلاقیت و نوآوری دعوت کرد: انتظار ما این است که بانک مرکزی و بانک رفاه کارگران و بانک عاملی که قرار است اوراق قرضه مشارکت مترو را تامین کند زودتر وثیقه‌هایی که شهرداری ارائه می‌کند را بپذیرند. این شهر خود یک ثروت محسوب می‌شود و بنابراین هر قسمتش که بخواهد وثیقه بگذارد قابل قبول است. باید بانک‌ها در قبول وثایق مدیریت شهری نوآوری داشته باشند. درحال حاضر خود خطوط مترو می‌تواند بهترین وثیقه باشد. یعنی بانک می‌تواند مشارکت کند و خود مترو تضمینی می‌تواند باشد برای آن وامی که در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. امیدواریم مشکلات مالی شهرداری و گشایش اعتباراتش در مسیر سریعی پیش برود تا انشاالله ناوگان مورد نیاز هم در اتوبوسرانی هم در مترو تامین شود.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *