مشارکت خانه و مدرسه در اجرای پروژه «کوچ»
مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش قصد دارد یک تیم سازی مشترکی بین دانش آموزان، مدرسه، خانه، والدین، معلمان، معلمان تربیتی، مسئولین آموزش و پرورش، مشاوران و متخصصان و به همراه شرح وظایف برای معلمان و والدین تعریف شده، را اجرا، که حفظ این چرخه و تداوم آن برای سالهای آینده هم ضروری است.
محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش در گفتوگو با میزان در خصوص چگونگی اجرای پروژه کوچ در برنامه شاد را گفت: وبینارآموزشی باموضوع "مشارکت خانه و مدرسه در اجرای پروژه کوچ" در روز چهار شنبه مورخ۹۹/۹/۵ از ساعت ۱۰:۳۰در شبکه شاد (کانال اطلاع رسانی تربیت بدنی) به صورت مجازی برگزار میگردد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش توضیح داد: که در این وبینار بسته تحول و کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم، که به ادارات آموزش و پرورش کل استان و همینطور کلیه شهرستانها، مناطق و مدارس کل کشور ابلاغ شده است تا بر اساس این تقویم اجرایی آموزش را انجام داده و قد و وزن دانش آموزان که معیار یا شاخص اصلی برای کنترل وزن دانش آموزان است، در واقع این اندازه گیری از سوی والدین صورت گرفته و نزدیک به ۱۳ میلیون دانش آموز در سامانه سماد شاخص قد و وزن خود را ثبت کرده اند.
جعفری بیان کرد: ماموریتی که در حال حاضر در حال اجرا است مشاوره و مداخله در دو شاخص فعالیت بدنی و تغذیه بخصوص برای دانش آموزانی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، به این دانش آموزان از طریق برنامه شاد توصیههای لازم را در خصوص فعالیت بدنی داده میشود.
وی در خصوص کنترل وزن دانش آموزان گفت: در حال حاضر دانش آموزان ما در سراسر کشور در مدارس حضور فیزیکی ندارند، ولی این اندازه گیریها توسط والدین صورت گرفته و bmi یا همان شاخص توده بدنی فرمولی است که از نسبت قد و وزن، شخص چربیهای بدن او محاسبه میشود را انجام شده و یک کارنامهای از طریق سیستم سماد به دانش آموزان داده شده است و همچنین توصیههای کلی به دانش آموزان در خصوص تغذیه و فعالیت بدنی داده میشود.
همچنین ادامه داد: ویدیو کنفرانسی که در دورههای قبل با حضور معلمان تربیتی برگزار شد تاکید و بستههای تحولی در خصوص فعالیتهای بدنی با معلمان تربیتی ارائه داده شد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش تاکید کرد: مسئلهای که در حال حاضر بسیار مهم است در دوران پسا کرونا که که آموزش چهره به چهره و حضوری بود، ارزشیابی به صورت معلم محور و با مدیریت معلم انجام میشد در واقع نقش معلم بسیار فراتر بوده است و خانواده نقش بسیار ناچیزی داشتند، در حال حاضر که در دوران کرونا هستیم و ارتباطات مجازی است و نقش خانواده در راستای انجام این پروژه کوچ «کنترل وزن چاقی» بسیار مهم است ارتباطات چهره به چهره کاهش پیدا کرده و نقش محتواهای چاپی کمتر شده و جای خود را به ارتباطات مجازی داده است در واقع ارتباطات و تولیدات محتواها در فضای آموزش و پرورش در بستر نرم افزار شاد ترویج پیدا کرده است.
جعفری افزود: امروزه با مجازی شدن آموزش ارزشیابی دانش آموزان بصورت دانش آموزمحور شده و در این دوران همکاری فعالانه والدین در راستای آموزش و فعالیتهای مدرسه بخصوص فعالیت ورزشی گستردهتر شده است، در دوران پسا کرونا آموزشهای آموزش و پرورش بصورت تلفیقی از مجازی و حضوری خواهد بود.
وی به همکاری بین مدرسه و والدین تاکید کرد و گفت: بین مدرسه و والدین چند نوع ارتباطات لازم و ضروری است تا دانش آموزان را به نقطه مطلوبی برسانیم، کمک به خانواده در کسب مهارت فرزند پروری و بهبود تغذیه و فعالت بدنی دانش آموزان در منزل، که با ارسال یادداشتهای مفید و خبرنامهها با والدین ارتباط داشته و توصیههای لازم در جهت کنترل وزن و چاقی دانش آموزان را داده شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *