نقش دوچرخه در کاهش آلودگی هوا
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه همه خودروهای انژکتوری حتی خودروهای قدیمی نیز باید بتوانند معاینه فنی برتر بگیرند در شرایطی که بعضی خودروهایی که تنها یک سال کار کردهاند نیز موفق به دریافت معاینه فنی برتر نمیشوند، گفت: هر چند معافیت خودروهای صفر کیلومتر در مجلس شورای اسلامی از دریافت معاینه فنی از ۵ سال به ۴ سال کاهش یافت، اما کاهش آن به ۲ سالی که قبلا اجرا میشد، مد نظر مدیریت شهری بود.
- به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ حسین شهیدزاده مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک اولویت انکارناپذیر است، افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود و محدودیت اعتبارات دولت، کمک به حمل و نقل شهری در اختصاص همین منابع محدود نیز در اولویت قرار دارد، چرا که نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فقط ترافیک را کاهش نمیدهد، بلکه آلودگی هوا را هم کاهش میدهد.
وی با اشاره به اینکه عمر متوسط اتوبوسهای تهران بالای ۱۱ سال است در صورتی که سن فرسودگی اتوبوس در کلانشهرها ۱۰ سال است، اظهار کرد: وضعیت تاکسیرانی نیز بهتر از اتوبوسرانی نیست، چنانچه از ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تهران که رانندگان آنها برای تعویضشان ثبت نام کردهاند، تا به حال تنها ۱۲۳۴ دستگاه تاکسی نو تحویل شده است.
بیشتر بخوانید:
شهیدزاده در مورد تأثیر افزایش استفاده از دوچرخه بر کاهش آلودگی هوای تهران نیز گفت: شرایط آب و هوایی و شیب زمین از جمله عوامل مؤثر بر توسعه دوچرخهسواری است و برای گسترش این مُد حمل و نقلی در تهران، استفاده از دوچرخه شخصی یا اشتراکی در پارهسفرهای ابتدا و انتهای مسیر، پیشنهاد میشود.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه بر اساس نتایج یک تحقیق، فقط ۴ درصد خیابانهای تهران شیب تند دارند و برای دوچرخهسواری مناسب نیست، اما شیب ۹۶ درصد خیابانها برای دوچرخهسواری مناسب است، خاطرنشان کرد: در محورهایی که امکان دوچرخهسواری در آنها وجود دارد، نسبت به طراحی و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه اقدام شده و خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *