در چه مواردی با ۱۱۵ تماس بگیریم؟
هادی اردکانی در گفتوگو با میزان در خصوص اینکه گفته میشود، تنها در موارد حیاتی و مواقعی که بیمار رو به فوت است، میتوان با اورژانس تماس گرفت، گفت: ما دو نوع تماس به اورژانس داریم که یکی از آنها شامل تصادفات، مشکلات قلبی و بیماریهایی است که نیاز به فوریت دارند و در آن مواقع با توجه به شرایط بیمار که مشکل تنفسی و قلبی و یا مصدومیت است و بر اساس آموزشهایی که پرستاران پاسخگو سامانه ۱۱۵ دیده اند، مشاورههای لازم به تماس گیرندگان ارائه میشود و در صورتی که نیاز به اعزام به آمبولانس، موتور آمبولانس یا هر خودروی امدادی دیگری باشد، اعزام در کمترین زمان صورت میگیرد و خدمات لازم انجام میشود.
وی ضمن اشاره به اینکه تماسهای دیگر در خصوص مشاوره کرونا است و اگر افراد سوالی در مورد این بیماری داشتند میتوانند با تماس به شماره اختصاصی کرونا مشاورههای لازم را در مورد این بیماری دریافت کنند، افزود: در مورد تماسهای مربوط به کرونا پس از بررسیهایی که توسط دیسپچ مشاوره کرونا صورت میگیرد اگر احتیاج به اعزام آمبولانس باشد، آمبولانس ویژه با تجهیزات مناسب برای آنها اعزام میشود و در صورتی که نیاز به انتقال به بیمار باشد، فرد مبتلا به با هماهنگی به نزدیک بیمارستانی که بخش کرونا دارد، منتقل میشود.
صحبتهای کامل سرپرست اداره ارتباطات اورژانس تهران را در این خصوص را در ویدئو زیر ببینید: