صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نمره رضایت مردم به شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو چند است؟

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۰۵
کد خبر: ۶۷۴۲۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: شرکت های خدمات پس از فروش خودروی سواری در کسب رتبه یک 50 درصد رشد کردند
به گزارش ، شرکتهای عرضه کننده خودرو سواری در سال 93 در کسب رتبه یک خدمات پس از فروش با رشد 50 درصدی همراه بوده اند و این در حالی است که شرکتهای عرضه کننده خودرو سنگین در کسب همین رتبه 26 درصد رشد کردند اما اکنون پرسش این است که نمره رضایت مردم به شرکت های خدمات پس از فروش خودرو چنین اعداد و ارقامی است؟

شرکت های عرضه کننده خودرو سواری در بخش امتیاز سیستم خدمات پس از فروش و همچنین امتیاز کل به ترتیب با کسب امتیاز 55 و 68 از 100 امتیاز حائز رشد 10.8 و 4.5 درصدی شدند.

همچنین در زمینه وضعیت نمایندگی های مجاز شرکتها و رضایت مصرف کننده از شبکه خدمات پس از فروش این شرکتها با کسب امتیاز 83 و 76 از 100 امتیاز به رشد 4 و 1.3 درصدی نسبت به سال 93 دست یافتند.

در سال 93  شرکت های عرضه کننده  خودروی سنگین در بخش امتیاز سیستم خدمات پس از فروش و نیز امتیاز کل به ترتیب با کسب امتیاز 51 و 64 از امتیاز 100 حائز رشد 4 و 2.2 درصدی شدند.

وضعیت نمایندگی های مجاز شرکتها با کسب امتیاز 71 شاهد رشد 6 درصدی . رضایت مصرف کننده از شبکه خدمات پس از فروش با کسب امتیاز 73 از 100 بدون تغییر نسبت به سال قبل از آن گزارش شده است.

گفتنی است این ارزیابی در بخش خودروی سواری  برای تعداد 21 شرکت در قالب 2031 نمایندگی مجاز در سطح کشور و در بخش خودروی سنگین تعداد 16شرکت در قالب 336 نمایندگی مجاز در سطح کشور انجام شد.

بر اساس گزارش در کسب رتبه خدمات پس از فروش  شرکتهای عرضه کننده خودروی سبک در بخش شرکتهای دارای بیش از 10 نمایندگی مجاز، شرکت ایساکو، مزدا یدک و سایپا یدک ( پارس خودرو ) رتبه 1، اطلس خودرو، سایپا یدک ( سایپا)، سایپا یدک ( زامیاد سبک)، مدیا موتور، آسان موتور، مدیران خودرو، و آرین موتور پویا رتبه 2 و نیز بم خودرو و پرستوی آبی ارگ به رتبه 3 در سال 93 دست یافتند.

این در حالی است که در بخش خودرو سبک شرکت های دارای کمتر از 10 نمایندگی مجاز آلفا موتور و معین موتور رتبه 2، نگین خودرو، ستاره ایران، پرشیا خودرو، خودرو سازی سینا و نیرو خودرو آسیا رتبه 3 و مرتب خودرو و کاسپین خودرو به رتبه 4 دست یافتند.

همچنین رتبه خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودروی سنگین به گونه ای است که شرکتهای دارای بیش از 12 نمایندگی مجاز 50 درصد رتبه 2 و 50 درصد رتبه 3 رادریافت کردند.

بر این اساس ماموت دیزل، بهمن دیزل، عقاب افشان، زامیاد سنگین و آریا دیزل موتور رتبه 2 و گواه، خدمات فنی رنا، ارس خودرو دیزل، آذهایتکس و کاریزان خودرو رتبه 3 را در اختیار گرفتند.

در بخش شرکتهای دارای کمتر از 12 نمایندگی مجاز سیبا موتور، ستاره نیک آریا، پیشرو شتاب، رانیران و آکیا خودرو رتبه 3 و سپهر دیزل کاوه رتبه 4 را به دست آوردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *