صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دوره گردی نماینده آمریکا در امور ایران؛ پمپئو به منطقه سفر می‎کند

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸:۳۲
کد خبر: ۶۷۲۸۳۸
در حالی که حدود ۷۰ روز دیگر تا پایان کار دولت دونالد ترامپ، فرصت مانده، وی قصد دارد تحریم‌های دیگری را با هماهنگی رژیم صهیونیستی و چند کشور حاشیه خلیج فارس علیه ایران اعمال کند.
پایگاه «اکسیوس» در گزارشی می‎گوید دولت آمریکا با تشویق و کمک دستگاه‌های دیپلماسی و امنیتی رژیم صهیونیستی، در حال برنامه ریزی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در ۱۰ هفته مانده به خروج ترامپ از کاخ سفید است.
 
براساس گزارش ها، سفر «الیوت آبرامز»، نماینده آمریکا در امور ایران، به اراضی اشغالی در روز یکشنبه و دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و مشاور امنیت ملی این رژیم در مورد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، با دیدار او با «بنی گانتز» و «گابی اشکنازی»، وزرای جنگ و خارجه این رژیم ادامه می‌یابد.
 
آبرامز پیشتر از طرح دولت ترامپ برای اعمال مجموعه جدیدی از تحریم‌ها بر ایران خبر داده بود.
سفر نماینده آمریکا در امور ایران، در نهایت به سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ۱۸ نوامبر (۲۹ آبان) به «تل آویو» منجر خواهد شد.
 
«آکسیوس» در بخش دیگری نوشت «علت این اقدام به زعم کارشناسان، دشوارتر کردن مسیر بازگشت احتمالی جو بایدن، چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا که ترامپ قصد ندارد پیروزی وی را به رسمیت بشناسد، به برجام اعلام شد؛ هرچند کارشناسان اسرائیلی، هدف این تحریم‌ها را مقابله با برنامه موشکی ایران خواندند.»
 
«آکسیوس» از امارات و عربستان به عنوان متحدان اصلی دولت آمریکا در برنامه تداوم تحریم‌ها علیه ایران یاد کرد که نگرانی‌های زیادی در مورد رویکرد دولت بایدن در مورد ایران دارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *