صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آخرین وضعیت شمارش آرا انتخابات آمریکا؛ رقابت ترامپ و بایدن در ۴ ایالت کلیدی

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱:۵۵
کد خبر: ۶۷۱۵۳۰
شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و پیش بینی‌های گوناگونی در مورد نتیجه این انتخابات وجود دارد.

- «سی ان ان»، در گزارشی می‎گوید که بسیاری از دموکرات‌ها دیشب با توجه به نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پیشتازی دونالد ترامپ، بیمناک شده بودند اما امروز، با ادامه روند شمارش آرا، بسیاری از همین افراد در درجه اول به دلیل تعداد رای‌های غیر حضوری که هنوز شمارش نشده بودند، به پیروزی جو بایدن، امیدوارتر شدند.

به گزارش سی ان ان، مواردی که در ذیل به آنها اشاره شده، دلایل امیدواری دموکرات‌ها برای پیروزی در برخی ایالت‌هاست:


ویسکانسین: جو بایدن، شب اول برتری جزیی در این ایالت ایجاد کرد، آن هم به دلیل میزان بالای آرای غیر حضوری و همه آرا در شهر میلواکی که یک سنگر قابل اعتماد برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود، شمارش شدند.

با شمارش آرای شهر‌های مهم این ایالت و شمارش ۹۷ درصد آرا، رییس حزب دموکرات ویسکانسین و دموکرات‌های ایالتی پیش بینی کردند که این روند ادامه داشته باشد.

میشیگان: جو بایدن، صبح روز چهارشنبه در میشیگان که در آن از دونالد ترامپ عقب مانده بود، پیشتاز شد.

این در حالی است که هنوز آرا «وین کانتی»، سنگر حزب دموکرات‌ها و مکان‌هایی مانند شهر «ماکومب» در حومه «دیترویت» و «گراند رپیدز»، در منطقه کانتی باقی مانده است.

جورجیا: در حالی که دونالد ترامپ در این ایالت پیشتازی را حفظ می‌کند، بیشترین آرا که بدون شمارش باقی مانده است از کلانشهر آتلانتا و عمدتا شهر «فولتون»، «دکالب» و منطقه «کاب»، سه مرکز جمعیتی است که بایدن در حال حاضر در آنها شانس بیشتری نسبت به ترامپ دارد.

آریزونا: بیشتر آرای باقی مانده مربوط به شهر «ماریکوپا»، سنگر دیرینه جمهوریخواهان است که در دهه اخیر از نظر نژادی و سیاسی از تنوع بیشتری برخوردار شده است.

اما به نظر می‌رسد بایدن در این ایالت برتری خود را با توجه به ۲۴۸ هزار رای زودهنگام که هنوز به طور رسمی در «ماریکوپا» شمارش نشده است، حفظ کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *