صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افتتاح نخستین ایستگاه برج میلاد تا پایان آبان

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸:۰۲
کد خبر: ۶۷۱۵۲۸
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ایستگاه متروی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری باید در سال‌های گذشته ساخته می‌شد. همچنین با تمام مشکلات موجود، در ماه جاری نخستین ایستگاه (برج میلاد) از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.

- سید مناف هاشمی در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، ضمن اشاره به فعالیت و مشارکت افراد مختلف در حفاری تونل، گفت: زمانی‌که یک کارخانه افتتاح می‌شود، بیشترین خوشحالی برای کارگران است چرا که ایجاد اشتغال‌شان استمرار پیدا می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  در ادامه افزود: توسعه‌ای که در مسیر هر پروژه ایجاد می‌شود، متعلق به کارگران است. کارگران در این تونل روزانه حداکثر ۱۵ ساعت فعالیت دارند که کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است.

هاشمی با بیان اینکه ساخت ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری، در زمان فعلی دیر است، گفت: این ایستگاه باید در سال‌های گذشته ساخته می‌شد. همچنین با تمام مشکلات موجود، در ماه جاری نحستین ایستگاه (برج میلاد) از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.

معاون شهردار تهران درباره وضعیت دستگاه‌های حفار تونل، توضیح داد: درحال حاضر سه دستگاه TBM در شهر تهران، فعالیت می‌کنند. یک دستگاه متعلق به قرارگاه خاتم در خط ۷ و ایستگاه تبادلی خط ۱۰، دستگاه دیگر در خط ۳ به سمت اسلامشهر و دستگاه سوم متعلق به شرکت سابیر در خط ۶ است. امید است که یک دستگاه TBM دیگر که در شهر تهران وجود دارد، اما زمان طولانی می‌شود که فعالیت ندارد، شروع به کار کند.

ساخت ۴ ایستگاه خط ۶ در سال ۱۴۰۰

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در جمع خبرنگاران، بیان کرد: پیمانکار پروژه حفاری تونل (سابیرا) روزانه ۷ متر تونل را با دستگاه TBM حفاری می‌کرد، اما امروز این حفاری به ۱۴ مترو در روز رسیده است. منابع مالی خوبی به این پیمانکار تزریق می‌شود.

او با اعلام اینکه از ۶ کیلومتر مسیر تونل، چهار هزار و ۸۰۰ متر حفاری انجام شده است، افزود: آخرین ایستگاه خط ۶ مترو تهران، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است. در توسعه ایستگاه‌های خط ۶ مترو، چهار ایستگاه اضافه خواهد شد.

به گفته هاشمی؛ ساخت چهار ایستگاه دیگر برای خط ۶ مترو تهران در برنامه سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران درباره پایان اتمام کار حفاری این مسیر گفت: اقدامات عمرانی این چهار ایستگاه امسال به اتمام می‌رسد. پیمانکار پروژه باید تا پایان سال کار را به شرکت مترو تحویل دهد.

او با بیان اینکه گام بعدی تأمین و تخصیص واگن به این مسیر است، افزود: البته محدودیت‌های بسیاری در حوزه تأمین واگن و منابع مالی وجود دارد. پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ این مسیر به بهره برداری برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان بیان کرد: اگر دستگاه‌های دولتی کمکی به شهرداری نمی‌کنند حداقل مانع انجام کار نشوند. سخت گیری‌های دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در حوزه اوراق مشارکت بسیار کمرشکن و سخت است.

چهارشنبه -۱۴ آبان ۱۳۹۹- مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) و محمد علیخانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *