صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

در ۱۱۵ چه می‌گذرد؟

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۷۰۷۴۸
سرپرست اداره ارتباطات اورژانس تهران به بیان توضیحاتی در خصوص واحد‌ها و نحوه فعالیت این اداره پرداخت.

هادی اردکانی در گفت‌وگو با میزان گفت: اینجا اداره ارتباطات مرکز اوژانس تهران، پاسخگوی سامانه ۱۱۵ و مشاور تلفنی است؛ همشهریان در صورتی که نیاز به کمک و خدمات پزشکی داشته باشند با این شماره تماس می‌گیرند و همکاران ما در اینجا پاسخگوی تماس‌ها هستند.

وی ادامه داد: اداره ارتباطات از واحد‌های مختلفی تشکیل شده‌است که شامل واحد ۱۱۵، هدایت و راهوری آمبولانس‌ها، پذیرش، پزشک عمومی، پزشک متخصص، واحد GPS وسایر واحد‌ها است.

سرپرست اداره ارتباطات مرکز اوژانس تهران بیان کرد: همه همکارانی که در بخش۱۱۵ پاسخگو تماس‌ها هستند، پرستار اند و حداقل مدرک کارشناسی پرستاری را دارند و دوره‌های ویژه الگوریتم تریاژ تلفنی را می‌گذارنند و بعد از آموزش‌های لازم می‌توانند پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم به سامانه ۱۱۵ باشند.

اردکانی افزود: تماس‌هایی که با سامانه ۱۱۵ گرفته می‌شود، شامل مواردی که نیاز به فوریت‌های پزشکی دارد اعم از مشکلات قلبی، تصادفات، مشکلات تنفسی و سایر موارد، است و در مواردی هم تماس‌ها منجر به مشاوره می‌شود و نیاز به خدمات و اعزام آمبولانس وجود ندارد و مشاوره‌های لازم به تماس گیرنده داده‌می‌شود.



وی ضمن اشاره به اینکه متاسفانه یکسری از تماس‌ها مزاحمت است و در طول روز حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تماس مزاحمت تلفنی داریم، اظهار کرد: سودی که کرونا برای ما داشته است این است که مزاحمت‌ها در چند وقت اخیر کمتر شده، ولی متاسفانه همچنان وجود دارد و بخشی از فعالیت و انرژی همکاران ما صرف پاسخگویی به تماس مزاحمین می‌شود.

سرپرست اداره ارتباطات اورژانس تهران با بیان اینکه از اسفند ماه که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد تماس‌های ما به شدت افزایش پیدا کرد، توضیح داد: قبل از شیوع این بیماری حدود ۸ تا ۱۰هزار تماس طی ۲۴ ساعت داشتیم بعد از آن با افزایش ناگهانی تماس‌ها روبه رو شدیم و تماس‌ها به ۱۱۵ در روز حدودا به ۵۰ هزار رسید.



وی با اشاره به اینکه به دستور رییس سازمان اوژانس دکتر کولیوند و دکتر صابریان دیسپچ مشاوره کرونا را بلافاصله و در عرض ۳ ساعت راه‌اندازی کردیم، متذکر شد: مشاوره کرونا همچنان ادامه دارد و مردم می‌تواند با شماره گیری ۱۱۵ و بعد از آن شماره یک به مشاوره تخصصی برای کرونا متصل شوند و همکاران ما آموزش‌ها و مشاور‌های اختصاصی لازم را در این خصوص به تماس گیرنده ارائه می‌دهند.

اردکانی اضافه کرد: در حال حاضر و با توجه به موج سوم ویروس کرونا تماس‌ها مجددا افزایش پیدا کرده و در طول روز حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تماس داریم که نیمی از آن‌ها مشاوره کرونا است و ما همچنان در خدمت همشهریان عزیز و پاسخگوی مشاوره‌های کرونا هستیم و در کنار اورژانس سامانه ۴۰۳۰ هم این کار را انجام می‌دهند.

 

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2831157_784.mp4"]


برچسب ها: کرونا اورژانس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *