توسعه کیفیت مدارس دولتی اصلیترین سیاست آموزش و پرورش است
وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه کیفیت مدارس دولتی اصلیترین سیاست آموزش و پرورش است.
- به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نهمین نشست از سلسله نشستهای گفتگوی هفته که با موضوع گفتگو بر محور تحول و با حضور علیرضا منادی سفیدان، رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کرونا در کنار مصایب و محدودیتهایی که ایجاد کرد، فرصتی را در اختیار ما قرار داد تا هر هفته همایشی را با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش سراسرکشور به صورت مجازی برگزار کنیم.
حاجی میرزایی گفت: در این جلسات هفتگی سعی کرده ایم یکی از مسئولان کشوری را دعوت کنیم و با طرح موضوع و جمع آوری نظرات و مشکلات استانهای خود، به حل مسائل مطرح شده و ارایه راهکارهای لازم برای ارتقای عملکرد نظام تعلیم و تربیت بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه زمانی میتوان مسئله را حل شده دانست که درک مشترکی از خود مساله و درک هماهنگی از حل مساله بوجود آید، گفت: مجلس شورای اسلامی یک نهاد بزرگ تاثیرگذار است و کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون مرتبط با آموزش و پرورش میتواند سهم اساسی در حل مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت داشته باشد. پس اینکه وزارت آموزش و پرورش با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به یک جمع بندی برسد و برای راه حلها و راهکارهای ارائه شده، توافق داشته و هماهنگ عمل کنیم، باعث هموارتر شدن مسیر راه خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در جلسه امروز در مورد تخصیص نیروی انسانی، اعتبارات اختصاص یافته به آموزش و پرورش، عدالت آموزشی، آموزش در زیست بوم جدید و بسترفضای مجازی و سهم آموزش و پرورش در انجام ماموریتها از طرف دولت صحبت کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم.
حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که دولت با کم کردن سهم بودجه آموزش و پرورش، این دستگاه را به سمت خصوصی رفتن ناچار میکند؟ گفت: سهمی از بودجه که دولت به ما اختصاص داده در مجلس کاهش یافته است؛ بنابراین دولت سهمی از آموزش و پرورش کم نکرده است. در این جلسه از مجلس تقاضا کردیم سهم ما را مطابق آنچه دولت تعیین کرده، منظور کنند.
وی توسعه کیفی مدارس دولتی را اصلیترین سیاست آموزش و پرورش دانست و گفت: بیش از ۸۹ درصد مدارس کشور دولتی است و موظف به ارائه خدمات با کیفیت در آن هستیم و با قاطعیت از آنها حمایت خواهیم کرد. البته در کنار مدارس دولتی، مدارس غیردولتی هم قرار دارند که کمک بسیار خوبی به آموزش و پرورش میکنند و ۱۱ درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل میکنند.
حاجی میرزایی درخصوص تامین نیروی انسانی از طریق ظرفیت دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی گفت: ابتدا باید وضعیت استخدامی ۸۰ هزار نفر از افرادی که در آموزش و پرورش شاغل هستند و هنوز تعیین تکلیف نشده اند مشخص شود، سپس به هر میزان که نیاز به نیروی انسانی بود بر حسب استان، منطقه و جنسیت، ظرفیتهای لازم را در دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی ایجاد خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر مسیر ورود به آموزش و پرورش از سه طریق دانشجومعلمان تعهد ۴ ساله، ماده ۲۸ و تبدیل وضعیت افراد است که مجموعه اینها تا سال ۱۴۰۴ به تعادل میرسد و نیروی انسانی مورد نیاز ما تامین خواهد شد.
حاجی میرزایی گفت: در این جلسات هفتگی سعی کرده ایم یکی از مسئولان کشوری را دعوت کنیم و با طرح موضوع و جمع آوری نظرات و مشکلات استانهای خود، به حل مسائل مطرح شده و ارایه راهکارهای لازم برای ارتقای عملکرد نظام تعلیم و تربیت بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه زمانی میتوان مسئله را حل شده دانست که درک مشترکی از خود مساله و درک هماهنگی از حل مساله بوجود آید، گفت: مجلس شورای اسلامی یک نهاد بزرگ تاثیرگذار است و کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون مرتبط با آموزش و پرورش میتواند سهم اساسی در حل مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت داشته باشد. پس اینکه وزارت آموزش و پرورش با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به یک جمع بندی برسد و برای راه حلها و راهکارهای ارائه شده، توافق داشته و هماهنگ عمل کنیم، باعث هموارتر شدن مسیر راه خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در جلسه امروز در مورد تخصیص نیروی انسانی، اعتبارات اختصاص یافته به آموزش و پرورش، عدالت آموزشی، آموزش در زیست بوم جدید و بسترفضای مجازی و سهم آموزش و پرورش در انجام ماموریتها از طرف دولت صحبت کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم.
حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که دولت با کم کردن سهم بودجه آموزش و پرورش، این دستگاه را به سمت خصوصی رفتن ناچار میکند؟ گفت: سهمی از بودجه که دولت به ما اختصاص داده در مجلس کاهش یافته است؛ بنابراین دولت سهمی از آموزش و پرورش کم نکرده است. در این جلسه از مجلس تقاضا کردیم سهم ما را مطابق آنچه دولت تعیین کرده، منظور کنند.
وی توسعه کیفی مدارس دولتی را اصلیترین سیاست آموزش و پرورش دانست و گفت: بیش از ۸۹ درصد مدارس کشور دولتی است و موظف به ارائه خدمات با کیفیت در آن هستیم و با قاطعیت از آنها حمایت خواهیم کرد. البته در کنار مدارس دولتی، مدارس غیردولتی هم قرار دارند که کمک بسیار خوبی به آموزش و پرورش میکنند و ۱۱ درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل میکنند.
حاجی میرزایی درخصوص تامین نیروی انسانی از طریق ظرفیت دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی گفت: ابتدا باید وضعیت استخدامی ۸۰ هزار نفر از افرادی که در آموزش و پرورش شاغل هستند و هنوز تعیین تکلیف نشده اند مشخص شود، سپس به هر میزان که نیاز به نیروی انسانی بود بر حسب استان، منطقه و جنسیت، ظرفیتهای لازم را در دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی ایجاد خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر مسیر ورود به آموزش و پرورش از سه طریق دانشجومعلمان تعهد ۴ ساله، ماده ۲۸ و تبدیل وضعیت افراد است که مجموعه اینها تا سال ۱۴۰۴ به تعادل میرسد و نیروی انسانی مورد نیاز ما تامین خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *