صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتخابات آمریکا و گمانه زنی ها درباره اقدام غیرمنتظره ترامپ

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۷۰۱۱۰
یک روز تا برگزاری انتخابات آمریکا گمانه زنی ها درباره بروز ناآرامی و اقدام دونالد ترامپ در اعلام پیروزی زودهنگام مطرح است.

- آمریکایی‌ها در حالی که امیدوارند یک انتخابات منظم و با حداقل آشفتگی در این کشور برگزار شود، هر دلیلی برای ترس از بدترین حالت ممکن پس از انتخابات ۳ نوامبر در این کشور برای آنها وجود دارد.

به گزارش پایگاه «پراجکت سیندیکیت»، انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا مانند هیچ یک از انتخابات دیگر نیست؛ رقابت میان نامزدهای «شرور» است.

در بسیاری از کشورها، به دلیل عواملی مانند دو قطبی شدن فضای سیاسی، گسترش سلاح در دست گروه‌ های مسلح و روند نادرست انتخاباتی، انتخابات اغلب با خطر خونریزی همراه است؛ در این شرایط، انتخابات می‌تواند هنگامی خطرناک باشد که هر نامزد از پشتیبانی قابل توجهی برخوردار باشد.

این فاکتور‌های خطرناک امروزه تا حدود زیادی در آمریکا وجود دارد؛ اما چیزی که از همه چیز خطرناک‌تر است، امتناع دونالد ترامپ، از تعهد به رعایت اراده رای دهندگان آمریکایی است.

ترامپ، همچنان اصرار دارد که تنها تقلب در انتخابات تنها باعث می‌شود وی پیروز این انتخابات نباشد.

اگر قرار بود جهان به آمریکا مانند نگاهی که آمریکا اغلب به «دموکراسی‌های جوانتر» و با استحکام کمتر در سراسر جهان دارد نگاه کند، می‌دید آمریکا کشوری است که هنوز میراث‌های ماندگار برده داری، جنگ داخلی، لینچ کردن اقلیت ها، جداسازی اقوام، از بین بومیان و ... را در دل خود دارد.

آمریکا کشوری است که در سلاح گرم غوطه ور است؛ جایی که تعداد قتل‌های با اسلحه در هر سال با هیچ کشور توسعه یافته‌ای قابل مقایسه نیست.

از طرفی نژاد پرستی در آمریکا جنبشی کاملا ریشه دار برای برتری طلبی سفید پوستان است که کارشناسان در دولت آمریکا هشدار می‌دهند، در حال رشد است.

«پراجکت سیندیکیت» در پایان می‎نویسد «ترامپ ممکن است در ۳ نوامبر با ادعای اینکه فقط آرای آن روز باید شمارش شود همتایان خارجی خود را تحت فشار قرار بدهد تا موفقیت ادعایی اش را به رسمیت بشناسند و به طور پیشگیرانه تلاش می‎کند پیروزی خود را اعلام کند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *