صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اتصال شبکه ریلی کشور بدر به بندر کاسپین کمتر از یک سال آینده

۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱:۵۴
کد خبر: ۶۷۰۰۷۹
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دبیر کمیته اجرایی همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا با بیان اینکه برغم همه تحریم ها، شبکه ریلی کشور در کمتر از یک سال آینده به بندر کاسپین و دریای خزر متصل خواهد شد، گفت: تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا و راهبرد فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.
- مجید فاتحی در  همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای با بیان اینکه اتصال بندر کاسپین به شبکه ریل کشور موجب اتصال بنادر شمالی و جنوبی کشور و افزایش حجم حمل و نقل ریلی بین‌المللی با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های مختلف این منطقه می‌شود، گفت: اتصال ریل و گسترش فعالیت‌های توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی و بنادر شمال کشور زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که توجه داشته باشیم که ایران از نیمه دوم سال گذشته به عضویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا درآمده است. اتحادیه اقتصادی که افق‌های جدیدی از همکاری‌های منطقه‌ای برای کشورمان پدید آورده است.

دبیر کمیته اجرایی همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در خصوص دلایل برگزاری این همایش اظهار داشت: بررسی و معرفی راهکار‌های برون رفت از برخی مشکلات پیش روی توسعه همکاری‌ها و صادرات محصولات تولیدی بخش خصوصی ایرانی به کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش علمی بین‌المللی است که با همکاری موسسات پژوهشی و دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی برپا می‌شود.

وی موافقتنامه تعرفه ترجیحی در حال اجرا با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فرصت خوبی برای افزایش همکاری‌های منطقه‌ای کشور به عنوان الگوی مناسبی از منطقه‌گرایی در قالب بند دوازدهم اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و با اشاره به فرصت‌های همکاری در حوزه‌های ترانزیت منطقه‌ای و فرامنطقه با کشور‌های حوزه اوراسیا، تصریح کرد: دیگر محور مورد توجه در همایش مزبور بررسی مشکلات فعالین اقتصادی و صادرکنندگان ایرانی در ارتباط با ترانزیت کالا به کشور‌های کریدور شمال - جنوب و کریدور چین - قزاقستان - ایران است.
 
فاتحی تصریح کرد: بر این اساس در پنل‌های تخصصی این همایش با حضور فعالان اقتصادی و مسئولان اجرایی مرتبط در ایران و کشور‌های عضو اوراسیا، راهکار‌های توسعه مناسبات اقتصادی، در قالب یک نقشه راه، در اختیار مقامات مسئول قرار می‌گیرد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه در گسترش روابط اقتصادی و تجاری با جهان، ادامه داد: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور که قابلیت توسعه مراودات تجاری و ترانزیتی با کشور‌های دریای خزر را دارا بوده، با تکیه برمزیت‌های قانونی و زیرساخت‌های مناسبی همچون دو بندر کاسپین و انزلی، از ظرفیت بالایی برای استفاده تجار و بازرگانان برخوردار است.

وی با تأکید بر موقعیت ژئوپلیتیک خاص ایران به عنوان چهارراه مواصلاتی چندین قاره، تصریح کرد: موقعیت ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل جایگزین است و افزایش بازار‌های صادراتی کشورمان اصلی‌ترین فرصت اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اقتصاد ملی است که با آشنایی و رعایت استاندارد‌های کشور‌های مقصد قابل تحقق است.

دبیر کمیته اجرایی همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای اضافه کرد: همایش مزبور با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود و با تکنولوژی ویدئوکنفرانس در تاریخ سه شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹ با مشارکت اساتید داخلی و خارجی و مقامات ایرانی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه ازاد انزلی برگزار خواهد شد.
 
 

برچسب ها: ریلی بندر کاسپین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *