صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تخصیص 400 هزار میلیارد ریال برای بهسازی فضاهای آموزشی در سال جاری/ یک سوم فضاهای آموزشی کشور فرسوده است

۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۶۹۳۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر آموزش و پرورش با بیان این که امسال ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی فضاهای آموزشی اختصاص یافته است، گفت: یک سوم فضاهای آموزشی کشور فرسوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ، علی اصغر فانی از بدهی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی آموزش و پرورش به بازنشستگان خبر داد و گفت: یک سوم فضاهای آموزشی کشور فرسوده است و برای حل این مشکل در پی جذب اعتبارات ویژه برای بازسازی مدارس هستیم.

وی اظهارداشت: امسال ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی فضاهای آموزشی اختصاص یافته است.

فانی، سرانه اختصاص یافته به مدارس را ناکافی اعلام کرد و افزود: امسال ۲۰۰۰ میلیارد ریال نیز از اعتبارات فروش گاز به مردم برای سرانه مدارس در نظر گرفته شده که بخشی از آن در مهر ماه امسال به حساب مدارس واریز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازنشستگی ۶۳ هزار معلم در کشور در سال گذشته و امسال گفت: با ورود نخستین گروه از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از ابتدای سال تحصیلی ۹۵ به جمع معلمان ، توازن نسبی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد.

فانی از بدهی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی آموزش و پرورش به بازنشستگان خبر داد و تصریح کرد: ۲۵ درصد مطالبات بازنشستگان اسفند سال قبل پرداخت شد و بقیه بدهی نیز به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش وجود مدارس خاص را عامل آسیب دیدن مدارس عادی دانست و گفت: فعالیت مدارس خاص بر انگیزه معلمان و دانش آموزان اثر نامطلوب دارد و سعی می شود در سال های آینده تعداد این مدارس کاهش یابد.

وی در پاسخ به انتقاد برخی معلمان از رسانه ای شدن پرداخت مطالبات فرهنگیان، این امر را ناشی از فشار رسانه ای دانست و گفت: سعی می کنیم از این به بعد در این خصوص کمتر صحبت کنیم.

فانی معیار رتبه بندی معلمان را انجام شایسته وظایف معلمی دانست و افزود: طرح رتبه بندی معلمان هرچند ایده آل نیست ولی موجب کم شدن تبعیض بین آنان خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *